Monday, Oct 30, 2017

صفحه نخست » یهودی ستیزی دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی در نیوزلند برایش دردسر ساز شد

kkuuk0hh5b_small.jpgکیهان لندن

- دبیر اول سفارت رژیم ایران در نیوزلند در یک مسجد به سخنرانی علیه یهودیان و اسراییل پرداخته است.
- در واکنش به این سخنان گروهی از یهودیان در مقابل مجلس این کشور دست به اعتراض زدند.
- کارشناسان تایید کردند این سخنان تحریک‌کننده بوده است.
- دیپلمات ایرانی می‌گوید اینها در یک جمع خصوصی گفته شده است و حالا در یوتیوب قرار داده شده.

یک دیپلمات ایرانی به سخنرانی یهودستیزانه و تحریک افراط‌گرایان در مسجد آکلند در کشور نیوزلند متهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری «استاف» پس از سخنرانی هرمز قهرمانی، دبیر اول سفارت ایران در نیوزلند در رد هولوکاست و لزوم از بین بردن کشور اسراییل [با تشبیه آن به عمل جراحی] رهبران جامعه یهودی خواستار اخراج این دیپلمات از آن کشور شده‌اند.

قهرمانی در سخنرانی خود گفت که اسرائیل تلاش می‌کند جهان را فریب دهد و وانمود می‌کند که طرفدار صلح است، در حالی که در حقیقت تروریسم و ​​افراط‌گرایی در خاورمیانه را تشدید می‌کند تا توجه عمومی به مسئله‌‏ی فلسطین را منحرف کند.

او گفته که ملت‎های مسلمان باید علیه رژیم ضد بشری اسراییل و در تشخیص دشمن مشترک خود با بینش عمیق‎تر متحد شوند.

در همین سخنرانی حجت‌الاسلام شفیعی که به عنوان مهمان حضور داشته، گفت که اسراییل پشت پرده‌های جعلی هولوکاست پنهان شده و این توطئه برای نفوذ به کشورهای اسلامی است.

او اسراییل را به یک غده‏‌ی سرطانی تشبیه کرده و گفته روز قدس برای مقابله با شیطانی به نام اسراییل ایجاد شده و به نقل از روح‎الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت که اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسراییل را غرق می‌کنند.

او همچنین گفت که نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شد و اسراییل تا ۲۵ سال دیگر از بین خواهد رفت.

اعضای جامعه یهودی می‌گویند این عجیب است که یک دیپلمات خارجی چنین نظراتی ابراز می‌کند.

در واکنش به این سخنرانی روز جمعه تظاهرات ضد نژادپرستی در مقابل مجلس نیوزلند برگزار شده و گلریز قهرمان، نماینده‎ی پارلمان آن کشور از گروه سبزهای نیوزلند از منطقه «ته اتاتو» در آن حضور داشته است.

خانم قهرمان که از ایران به عنوان یک پناهنده به نیوزلند آمد، گفت که او نگران این سخنرانی‌های افراطی است و «باید توجه داشته باشیم که هولوکاست بدترین جنایات علیه بشریت بوده است.»

سخنرانی یهودستیزانه‌ی دیپلمات جمهوری اسلامی ظاهرا در ماه ژوئن بوده ولی تازه به رسانه‌ها راه پیدا کرده است.

هرمز قهرمانی، دیپلمات جمهوری اسلامی در پاسخ به خبرنگار «استاف» مدعی شده سخنرانی او به صورت خصوصی و در جمعی کوچک صورت گرفته و مواضع جمهوری اسلامی را منعکس کرده است.

او همچنین گفته، ما رژیم اسراییل را به رسمیت نمی‌‏شناسیم و این قابل پنهان کردن نیست، اما علیه موجودیت آن هم اقدامی نمی‌کنیم.

قهرمانی، در پاسخ به این سوال که آیا چنین سخرانی‌هایی افراط‌گرایی در جامعه مسلمانان ایجاد نمی‌کند، گفت: «اگر در مکان‌های عمومی صحبت ‌شود، حق با شماست، اما این یک جمع کوچک و خصوصی بوده که یک بار در سال اتفاق می‌افتد و فیلم‌برداری شده و در یوتیوب قرارداده شده است».

ژولیت موسی، سخنگوی شورای یهودی، گفته «این واقعیت است که نماینده دولت ایران چنین اتهامات تنش‎زایی را مطرح کرده و جای تعجب ندارد، چون این قبیل اظهارات همیشه از رهبران ایران عنوان می‎شود، اما اینکه این سخنرانی در نیوزلند اتفاق افتاده بسیار متفاوت است».

او ادامه داده: «به نظرتان مخاطبان او چه کسانی بوده‎اند و چه اعتقاداتی داشتند و چه پیامی برای آنها فرستاده؟ به طور حتم تروریسم اسلامی در کشورهای غربی شایع‎تر است و یهودیان را در محاصره قرار دادند».

موسی گفت که امیدوار است دولت نیوزلند موضوع را بررسی کند و علیه قهرمانی اقدامات لازم را انجام دهد که اخراج می‌تواند یکی از این اقدامات باشد.

دو سال پیش هم محمد انور صاحب، رییس یکی از مساجد نیوزلند به اتهام سخنرانی‌های افراطی ضدیهود از نیوزلند اخراج شد.

مارس سال گذشته، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به نیوزلند سفر کرده و مدعی شده بود که ایران هر روز با تهدید اسراییل روبروست.

پل مون، استاد تاریخ در دانشگاه آکلند، گفته که او فیلم‎های این سخنرانی را دیده و به وضوح صحبت‌ها دیپلمات یادشده افراطی و نژادپرستانه بوده است و کمیسیون حقوق بشر باید درباره‎ی آن تحقیق کند.

یک سخنگوی کمیسیون گفته که فیلم‌های آنلاین می‎تواند نقض قانون ارتباطات دیجیتال باشد، که باعث آسیب رساندن به مردم به دلایل مذهبی و قومی می‌‏شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy