Monday, Oct 30, 2017

صفحه نخست » رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: محدودیت مرزی ایران با اقلیم کردستان به‌زودی برطرف می‌شود

Mohammad_Bagheri.jpgرادیو زمانه ـ سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که به‌زودی محدودیت مرزی بین ایران و اقلیم کردستان عراق رفع خواهد شد.

محمد باقری روز دوشنبه ۸ آبان گفت: «محدودیت مرزی بین ایران و اقلیم کردستان عراق به‌زودی و طی چند روز آینده برطرف می‌شود.»

او بدون توضیح بیشتر در این‌باره افزود: «اگر طرح تجزیه کردستان عراق انجام می‌شد کشور عراق دچار جنگ و خونریزی طولانی‌مدتی می‌شد، که در آن صورت کشورهای همجوار هم از این واقعه متأثر می‌‌شدند.»

همه‌پرسی استقلال کردستان ۲۵ سپتامبر / ۳ مهر برگزار شد و در آن ۹۲,۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان به جدایی اقلیم از عراق رأی دادند. اما بیشتر کشورها با این همه‌پرسی مخالفت کردند و سپس نیروهای عراقی کرکوک، خانقین و مناطق دیگری در شمال عراق را از کنترل پیشمرگه‌های کرد خارج کردند. پیامد این رویدادها اعلام تعلیق همه‌پرسی توسط اقلیم کردستان و سپس اعلام کناره‌گیری مسعود بارزانی، رئیس اقلیم بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران حزب دموکرات کردستان عراق و مسعود بارزانی را متهم کرد که در صورت تحققِ اقداماتشان «قائله‌ای در این منطقه شکل می‌گرفت، اما «در نهایت آن‌چه انتظار داشتند انجام نشد».

ایران به‌طور رسمی، یک روز پیش از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان مرزهای هوایی خود به روی اقلیم کردستان را بست. در پی این همه‌پرسی خبرهایی مبنی بر بستن شدن مرزهای زمینی ایران با اقلیم کردستان نیز منتشر شد که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران این خبرها را تکذیب کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy