Tuesday, Oct 31, 2017

صفحه نخست » بقایی: فرزند خلف نیستید اگر مستنداتتان را منتشر نکنید

Hamid_Baghaei.jpgشرق - نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس دیروز اتهامات عجیبی علیه حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد مطرح کرد که بلافاصله با واکنش بقائی روبه‌رو شد. بقائی از او خواسته مستندات گفته‌هایش را در همان خبرگزاری «خانه ملت» منتشر کند. قاضی‌پور دیروز به خانه ملت گفت: «آقایان احمدی‌نژاد، مشایی، بقایی، رحیمی و موسوی خانه ایرانیان را در خارج از کشور تأسیس کرده بودند و آقای شریف‌زاده‌ رئیس هیئت‌مدیره، حمیدرضا شاکری‌نیا، احسان آریامحمد، محمدعلی ابراهیم و میثم طاهری نیز در این مؤسسه حضور داشتند، تصرف دیگر مربوط به پرونده آقای بقایی در این رابطه است که ۳۰۰‌ میلیارد تومان مربوط به خانه ایرانیان برداشت شده است به‌نحوی‌که از بیت‌المال به حساب خانه ایرانیان پول واریز کرده بودند».

نادر قاضی‌پور درخصوص پرونده بقایی معاون رئیس‌جمهور دولت دهم گفت: «قسمت مالی پرونده مربوط به آقای بقایی به دادگاه رفته است. مسائل امنیتی، سیاسی، خانوادگی و... مربوط به پرونده بقایی همچنان مفتوح است».

او گفته است: «اختلاس بعدی آقای بقایی در رابطه با تحویل سه‌میلیون‌و۷۶۶‌هزارو ۵۰۰ یورو و همچنین ۵۹۰‌ هزار دلار از بیت‌المال است که این میزان پول در سال ۱۳۹۲ به آنان داده شد تا در اجلاس سران کشورهای اسلامی، هزینه شود اما این میزان هزینه نشده است». قاضی‌پور از کشفیاتی هم خبر داده است. از جمله اینکه: «در منزل آقای بقایی ۷۰۳ سکه تمام‌بهار آزادی، هزارو ۸۴۲ نیم‌سکه، ۱۵ سکه دوونیم، مبلغ ۲۱‌میلیاردو۱۷۵‌میلیون و ۳۰۰‌ هزار ریال وجه نقد، ۴۵۴‌میلیون‌و‌۵۱۰‌ هزار ریال از پول نهاد ریاست‌جمهوری موجود بود و می‌گفتند می‌خواستیم پس از بهبود ارتباطمان با دولت آقای روحانی پول‌ها را بازگردانیم این در حالی است که این مبلغ جزء بیت‌المال محسوب می‌شد».

قاضی‌پور در ادامه گفته است: «زمانی که آقای بقایی در سازمان میراث فرهنگی مسئولیت داشتند، چندین شرکت با نام‌های توسعه فناوری اطلاعات، میراث آریا، بهار سرزمین من، تور گردشگری ایران و کانون جهانگردی اتومبیل‌رانی ایران تأسیس کردند و با شرکت‌هایی که خود و اطرافیانشان اعضای آن بودند به مبلغ ۵۱۲‌میلیون‌و۶۸۳‌هزارو ۹۷۳ تومان قرارداد صوری تنظیم کردند و از عموزاده و خاله‌زاده و اقوام در این شرکت‌ها به‌عنوان کارمند بهره گرفتند و پول‌های مذکور برداشت شده است. همچنین ۱۰‌ میلیارد تومان دیگر از بیت‌المال توسط تیم آقای بقایی برداشت شده است».

او در ادامه گفته است: «صندوقی به نام شهیدان رجایی و باهنر در نهاد ریاست‌جمهوری برای کارکنان تأسیس شده بود تا به کارکنان وام داده شود، آقای بقایی و ۱۵ نفر از ارکان دولت از صندوق مذکور به‌عنوان وام ۳۰۰‌ میلیون تومان دریافت کردند و براساس گزارش دیوان محاسبات، آنها اعلام کردند به استناد موادی از برنامه چهارم توسعه مستضعف هستند و قادر به عودت پول‌ها نیستند و خزانه دولت پول‌ها را پرداخت کند».

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: «افرادی مانند خانم اکرم حسینی، مرتضی بقایی، مرضیه اویسی‌فیضی همسر مرتضی بقایی معاملات صوری انجام دادند و پول‌هایی برداشت کردند و در تاریخ ۲/۹/۹۱ به‌عنوان مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران ۲۰‌ میلیارد تومان پول دادند و پس از ۲۶ روز صد‌ میلیارد دیگر به آنها پرداخت شد».

پاسخ بقایی

حمید بقایی بی‌درنگ در کانال تلگرامی‌اش پاسخ قاضی‌پور را داد. او نوشت: «جناب قاضی‌پور، پاسخ شما و گردانندگان شما فقط یک جمله است، فرزند خلف پدرتان نیستید، اگر ظرف ۲۴ ساعت مستندات حرفتان را از همان خبرگزاری منتشر نکنید. ضمنا از آنجا که ادعا کردید بنده دارای مسائل خانوادگی هستم به اطلاعتان می‌رسانم که خانواده من تابعیت هیچ کشور بیگانه‌ای از جمله انگلیس و کانادا را ندارند». بقایی در دادگاه ویژه کارکنان دولت مستقر در ساختمان شماره دو قوه قضائیه، پرونده دارد و تاکنون دو جلسه دادگاهش به صورت غیرعلنی برگزار شده است.

بقایی نسبت به برگزاری غیرعلنی دادگاه شکایت داشت و خواستار برگزاری علنی آن بود. او در حاشیه این دو جلسه دادگاه سخنان عجیبی در جمع مردم بر زبان رانده بود. دو روز بعد از اینکه حمید بقایی به همراه علی‌اکبر جوانفکر و زنبیل قرمز به دادگاه رفتند، هر دو به همراه وکیل بقایی دوباره به دادگاه احضار شدند و تصاویر احضاریه‌هایشان را در فضای مجازی منتشر کردند.

سخنگوی قوه قضائیه، اتهامات بقایی را پیش از این مالی عنوان کرده بود و یکی از وکلای بقایی هم گفته بود در این جلسات به شکایات سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دادستانی تهران رسیدگی می‌شود اگرچه بقایی معتقد است همه اتهاماتش سیاسی است. حمید بقایی چند ماه در بازداشت بود.

او بلافاصله بعد از آزادی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد و مدعی شد که حتی یک برگ سند هم علیه او وجود ندارد و بدون کفالت و وثیقه از زندان آزاد شده است.

او ۱۸ تیر به دستور بازپرس دوباره بازداشت و در چهارم مرداد با تأمین وثیقه یک‌میلیاردتومانی از زندان آزاد ‌شد.

او همچنین در ۱۲ مهر در نامه‌ای خطاب به رئیس شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت، خواستار برگزاری علنی دادگاهش شد. دلیل نوشتن‌ این نامه حضور احمدی‌نژاد در دادگاه تعبیر شد. علی‌اصغر حسینی، وکیل حمید بقایی، نیز از احتمال حضور احمدی‌نژاد به‌عنوان تماشاچی و اطلاع از روند جلسات رسیدگی در دادگاه بقایی خبر داد؛ اما یک روز بعد سیدعادل حیدری، وکیل‌مدافع احمدی‌نژاد که او هم وکالت حمید بقایی را برعهده دارد، اعلام کرد که تصمیم قطعی برای حضور احمدی‌نژاد در این دادگاه گرفته نشده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy