Wednesday, Nov 1, 2017

صفحه نخست » ترامپ می‌خواهد روادید گرین‌کارت را لغو کند

0v5bew85b_small.jpgرادیو زمانه، در پی حمله تروریستی به نیویورک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد که می‌خواهد سیستم مهاجرت به ایالات متحده با لاتاری «کارت سبز» (گرین کارت) را لغو کند.

ترامپ چهارشنبه یکم نوامبر / ۱۰ آبان در صفحه توئیتر خود نوشت عاملان حمله به نیویورک با «گرین کارت» به آمریکا آمده بودند. باید جلوی این جنون را گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد روش صدور «گرین کارت» را تغییر دهد و آن را بر اساس توانایی‌های شغلی متقاضیان سامان دهد.

دونالد ترامپ، پیش از این در اوایل دوران ریاست جمهوری‌اش یک فرمان اجرایی امضاء کرد که بر اساس آن اتباع شش کشور ایران، سودان، لیبی، سوریه، سومالی و لیبی از ورود به خاک ایالات متحده منع شدند اما این فرمان با مخالفت چندین ایالت مواجه شد.

بر اساس قانون مهاجرت آمریکا که در سال ۱۹۹۰ تصویب شد از شروع سال مالی ۱۹۹۵، هر سال ۵۵ هزار روادید موسوم به «گرین‌کارت» طی یک قرعه‌کشی صادر می‌شود. افراد پذیرفته‌شده اجازه کار در آمریکا را به‌دست می‌آورند.

برای ثبت ‌نام در این قرعه‌کشی متقاضیان پرسشنامه‌‌ای را پر می‌کنند و شرایط آن‌ها با تحقیقات سخت‌گیرانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

روز گذشته، سه‌شنبه ۳۱ اکتبر / ۹ آبان، پس از حمله یک راننده با یک وانت به یک پیست پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در منهتن نیویورک، دست‌کم هشت نفر کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند. فرد مهاجم سیف‌الله سایپف نام دارد و از تبار ازبکستان است. او در سال ۲۰۱۰ به آمریکا آمده و در این هفت سال در ایالت فلوریدا و نیوجرسی زندگی می‌کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy