Wednesday, Nov 1, 2017

صفحه نخست » فریبا کمال آبادی، یکی از مدیران جامعه بهایی ایران، پس از ده سال حبس آزاد شد + تصاویر

تقاطع - فریبا کمال‌آبادی یکی از مدیران جامعه بهایی ایران، پس از تحمل ۱۰ سال حبس، روز سه‌شنبه (۹ آبان-۳۱ اکتبر) از زندان اوین تهران آزاد شد.

خانم کمال‌آبادی در اردیبهشت ۱۳۸۷ توسط ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت‌ و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران منتقل ‌شد. مهوش ثابت، جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، و وحید تیزفهم، شش مدیر دیگر جامعه‌ی بهاییان ایران نیز هم‌زمان توسط وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

این هفت نفر بعد از نزدیک به ۲۰ ماه بازداشت موقت، در مردادماه ۱۳۸۹ از سوی مقیسه، قاضی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به اتهاماتی چون "جاسوسی برای اسراییل"، "توهین به مقدسات" و "تبلیغ علیه نظام" هر یک به ۲۰ سال زندان محکوم گردیدند.

این حکم با وجود تایید و قطعیت در دادگاه تجدیدنظر استان تهران، در سال ۱۳۹۴ به ۱۰ سال حبس کاهش یافت. از این جمع ۷نفره، مهوش ثابت، چندی قبل با پایان محکومیت آزاد شد و دوره حبس ۵ نفر دیگر نیز به زودی به پایان می‌رسد. فریبا کمال‌آبادی ۵۵ساله، در دوره محکومیت حبس خود، تنها در اردیبهشت ۱۳۹۵ هم‌زمان با به دنیا آمدن نوه‌اش، برای ۶ روز به مرخصی آمد.

faribaKamal00.jpgfaribaKamal000.jpgfaribaKamal0000.jpgfaribaKamal01.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy