Thursday, Nov 2, 2017

صفحه نخست » تعیین نمایندگان سران قوا برای رفع مشکل سپرده‌گذاران

spordehgozaran.jpgشرق ـ نماینده مردم زنجان از صدور مصوبه شورای‌ عالی امنیت ملی برای ممانعت از پخش صدای سپرده‌گذاران از صداوسیما خبر داد. سپرده‌گذاران معترض مؤسسات مالی و اعتباری در یک سال گذشته اقدام به تجمعات متعددی برای بازپس‌گیری سپرده‌هایشان داشته‌اند که در بیشتر موارد این تجمعات پوشش رسانه‌ای نداشته و صداوسیما نیز به‌عنوان رسانه ملی، هیچ‌یک از این تجمعات را پوشش نداده است. پس از گذشت یک سال از ماجرای اعتراضات، حال علی وقف‌چی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، می‌گوید: به‌تازگی پس از آنکه دو بار مصاحبه‌هایم در این رابطه پخش نشد، موضوع را پیگیری کردم و گفتند شورای ‌عالی امنیت ملی در مصوبه‌ای، به صداوسیما این اجازه را داده که مانع از پخش صدای سپرده‌گذاران شود. اما در کنار بایکوت رسانه ملی، دولت با تعیین نماینده سران قوا، نسبت به حل ماجرای سپرده‌گذاران اقدام کرده است. بنا بر اعلام عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، نهاوندیان، پزشکیان و محسنی‌اژه‌ای از سوی سران قوا برای بررسی پیشنهادات بانک مرکزی درباره حل مشکل سپرده‌گذاران فرشتگان انتخاب شده‌اند.

همچنین نمایندگان مجلس در حالی از جلسه سران سه قوه برای حل مشکل مؤسسات مالی و اعتباری خبر می‌دهند که یکی از محورهای موضوع تحقیق‌وتفحص از بانک مرکزی، به ماجرای ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بازمی‌گردد.
در این راستا، محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای پول و اعتبار در روز گذشته، گفته است: در جلسه روز گذشته، گزارشی از آخرین وضعیت تعاونی‌های اعتباری فرشتگان، افضل توس، وحدت، البرز ایرانیان و ثامن‌الحجج و گزارش اقدامات انجام‌شده از سوی بانک مرکزی به اطلاع اعضا رسید.


آغاز پرداخت سپرده‌ها‌ی سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان تا سقف ۲ ‌میلیارد ریال


تابش متذکر شد: بر اساس برنامه تنظیم‌شده و با موافقت رئیس قوه قضائیه، مقرر شد از تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۶ سپرده‌ها‌ی سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان تا مبلغ دو ‌میلیارد ریال پرداخت شود. نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورت موافقت رئیس قوه ‌قضائیه با پیشنهادات بانک مرکزی، سپرده‌های سپرده‌گذاران افضل توس و وحدت تا مبلغ ۱۰۰ ‌میلیون تومان پرداخت می‌شود.


پروژه ادغام مؤسسات ثامن و مهراقتصاد در بانک کوثر تا آخر امسال انجام می‌شود


نماینده مردم اردکان درباره تعاونی البرز ایرانیان نیز افزود: در صورت تعیین‌تکلیف اموال این تعاونی از سوی دادسرا، مشکل بیشتر سپرده‌گذاران حل می‌شود. او درباره وضعیت مؤسسه ثامن‌الحجج، افزود: بنا بر گزارش ارائه‌شده، باقی‌مانده مشکلات اکثریت سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج با انتقال دارایی‌ها به بانک عامل و اختصاص خط اعتباری جدید، حل می‌شود و به‌ واسطه توافق بانک مرکزی با مسئولان ذی‌ربط، پروژه ادغام مؤسسات ثامن و مهراقتصاد در بانک کوثر تا آخر امسال انجام و تکلیف سپرده‌گذاران مشخص می‌شود.


ارائه گزارش کشف سوءاستفاده از ضمانت‌نامه‌های بانک


عضو هیئت انتظامی بانک‌ها ادامه داد: موضوع کشف سوءاستفاده از ضمانت‌نامه‌های بانکی و خروج اینترنتی وجه از برخی بانک‌های تهران و شهرستان‌ها که از طریق سیستم شناسایی و با هماهنگی مقامات امنیتی و قضائی متخلفان شناسایی و دستگیر شدند، به شورا گزارش شد. عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، اهتمام جدی هر سه قوه در حمایت از بانک مرکزی برای ساماندهی مؤسسات اعتباری را کارگشا دانست و ابراز امیدواری کرد با عملی‌شدن گزارش بانک مرکزی، اعتماد سپرده‌گذاران به بانک‌ها که در اقتصاد کشور و رونق تولید مؤثر است، افزایش یابد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy