Sunday, Nov 5, 2017

صفحه نخست » نماینده مجلس ایران: در پرونده قاری متهم به تجاوز، اعمال فشار شده است

0599efe8882b_small.jpgصدای آمریکا - یکسال بعد از رسوایی یک قاری قرآن نزدیک به بیت رهبر جمهوری اسلامی ایران و مسکوت ماندن پرونده از سوی مقام های قضایی، یک نماینده مجلس از اعمال فشار برای تغییر در پرونده قاضی متهم تجاوز و پس گرفتن پرونده از دادگاه تجدید نظر، انتقاد کرد.

محمود صادقی روز شنبه ۱۳ آبان در توئیتی نوشت: «در بریتانیا وزیر دفاع به صرف اتهام آزار جنسی مجبور به استعفا میشود، اینجا پرونده مربی صوت و لحن را پس از صدور حکم بدوی از دادگاه تجدیدنظر می‌گیرند.»

اگر چه آقای صادقی به نام فرد خاصی اشاره نکرده است اما از یکسال پیش پرونده سعید طوسی، قاری و مربی قرآن متهم به تجاوز، خبرساز شد.

سال گذشته صدای آمریکا برای نخستین بار گزارش داد که محمد گندم نژاد طوسی، معروف به سعید طوسی، قاری قرآنی که رابطه نزدیکی با دفتر رهبر جمهوری اسلامی دارد، در پرونده‌ای قضایی متهم به تجاوز جنسی به چند شاگرد نوجوان پسر است اما با نفوذ مقامات ارشد جمهوری اسلامی به نفع سعید طوسی، این پرونده به نتیجه نرسیده است.

در پی انتشار این خبر در مهر ماه سال گذشته در صدای آمریکا، برخی از خبرگزاری‌‌های دولتی ابتدا ایران این گزارش را رد کردند اما در ادامه در پی واکنش شاکیان پرونده ناچار به واکنش شدند.

خبرگزاری فارس نامه‌ای منتسب به «یکی از سه شاکی اصلی» سعید طوسی، قاری متهم به تجاوز جنسی را منتشر کرد که در آن از رئیس قوه قضائیه خواسته شده تا به این پرونده رسیدگی کند.

در نامه‌ای که از سوی خبرگزاری فارس در روز ۵ آبان ۹۵ منتشر شد، چندین بند به مسائلی مانند اعتقاد به «حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اختصاص پیدا کرده بود اما تاکید شده بود که اصل شکایت پا برجاست. شاکی پرونده در ادامه نامه خود از «تعلل و کم لطفی چندین ساله مسئولان مرتبط با این پرونده» گلایه کرده‌ بود.

سخنگوی قوه قضائیه نیز وجود چهار شکایت علیه سعید طوسی و رسیدگی قضایی به آن را تایید کرده بود.

حال پیام نماینده مجلس در توئیتر نشان می دهد که اعمال فشار بر دادگاه موجب کنار گذاشته شدن پرونده مربوط به اتهام تجاوز قاری نزدیک به بیت رهبری بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy