Monday, Nov 6, 2017

صفحه نخست » تحريك عربستان و امارات به جنگ، يادآور تحريک عراق پيش از آغاز جنگ ٨ ساله

ف. م. سخن - خبرنامه گویا

كيهان افسار پاره كرده است. اين بار شاهد تيترى هستيم از كيهان كه قلب عربستان سعودى و امارات را ظاهرا با دست يمنى ها نشانه رفته است. اگر نوشته ها و ياوه گويى هاى كيهان براى امريكا و اسراييل امرى عادى به شمار مى آيد و از كنار آن به عنوان تهديد جدى مى گذرند، اما درك عربستان سعودى و امارات قطعا چيز ديگرى خواهد بود.

خط و نشان كشيدن كيهان براى قلب رياض و دوبى يادآور خط و نشان هايى ست كه خمينىِ تازه به قدرت رسيده و سرمست از باده ى پيروزى براى عراق و صدام حسين، به دست مخالفان عراقى كشيد كه نتيجه ى آن حمله ى عراق به ايران شد. جنگيدن ما با عراق اگر چه دليل عمده اش دفاع در مقابل هجوم صدام بود، اما اين هجوم بى دليل نبود. صدام مورد تهديد قرار گرفته بود و بهانه اى پيدا كرده بود براى تحقق بخشيدن آرزوهايش در منطقه به كمك قدرت هاى بزرگ جهانى. صدام ابتدا به ساكن به جمهورى اسلامى حمله نكرد؛ پيش زمينه هاى حمله را تندروهاى حاكم بر ايران و در راس آن ها خمينى فراهم آوردند.

Keyhan2

اگر خمينى از سياست و ديپلماسى چيزى نمى دانست و باد غرور ناشى از پيروزى بر حكومت شاهنشاهى در سرش افتاده بود حرجى بر او نبود؛ اما خامنه اى كه سال هاست در راس سياست جمهورى اسلامى قرار دارد و شاهد عواقب سخنان نسنجيده و سياست هاى خام بوده است، اين بار، دانسته و با چشم باز، كشورهاى عربى را به جنگ و مقابله نظامى با ايران تحريك مى كند.

قصد و غرض خامنه اى و دستگاه نظامى او از ايجاد بحران و ناآرامى در منطقه چيست، پاسخ قطعى ندارد اما جهان، پياده كردن و به مرحله ى عمل در آوردنِ اين قصد و غرض را تحمل نخواهد كرد و جنگى اگر در گيرد مشابه جنگ با عراق نخواهد بود. جمهورى اسلامى، چنان در سطح جهان منزوى و منفور است كه كوچك ترين جرقه اى، تنفر متراكم شده از او در منطقه را منفجر خواهد كرد و كل حكومت اسلامى را به نيستى و زوال خواهد كشاند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy