Monday, Nov 6, 2017

صفحه نخست » هشدار ائتلاف عربستان به ایران در پی حمله موشکی از یمن

csdgdf55555vb_small.jpgبی بی سی - ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی ضمن متهم کردن ایران به نقش داشتن در حمله موشکی به فرودگاه بین المللی ریاض، گفته این حمله می تواند عمل جنگی تلقی شود و ممکن است به آن پاسخ دهد.

ایران پیشتر در واکنش به طرح اتهام مشابهی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آن را رد کرده بود.

این اظهارات پس از آن است که عربستان روز شنبه گفت پدافند هوایی این کشور یک موشک بالستیک شلیک شده از یمن را در حوالی فرودگاه بین‌المللی ملک خالد، واقع در حومه ریاض، پایتخت، رهگیری و سرنگون کرده است.

در بیانیه ای که صبح دوشنبه از سوی ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان منتشر شد آمده است که پرتاب این موشک را "تعرض مستقیم نظامی" توسط ایران قلمداد می کند.

این بیانیه که توسط خبرگزاری رسمی عربستان سعودی منتشر شده می گوید عربستان حق دفاع از خاک و مردم خود را دارد.

در این بیانیه آمده است: "نقش ایران و فرماندهی مستقیم آن بر حوثی ها در این مورد آشکارا تعرضی به کشورهای همسایه است و صلح و ثبات در منطقه و جهان را تهدید می کند. به همین دلیل فرماندهی ائتلاف این را یک تعرض فاحش نظامی توسط رژیم ایران تلقی می کند و می تواند عملی جنگی علیه پادشاهی عربستان سعودی تلقی شود."

در ادامه آمده است: "فرماندهی ائتلاف همچنین تاکید می کند که پادشاهی عربستان حق پاسخگویی به ایران در زمان و شکل مناسب را محفوظ می دارد."

بنابه گزارش ها پیشتر ترکی المالکی یک سخنگوی ائتلاف عربستان که در یمن عملیات می کند در تلویزیون دولتی گفت که ایران موشک های بالستیک، موشک انداز، پهپادهای حامل مواد منفجره و مین دریایی در اختیار شورشیان حوثی می گذارد.

او ادعا کرد که "متخصصان ایرانی به حوثی‌ها کمک کرده‌اند که بخشی از توان موشکی بالستیکی را به استان سعده یمن منتقل کند."

به علاوه ائتلاف سعودی می گوید موقتا کلیه گذرگاه های زمینی، دریایی و هوایی به یمن را بسته است و مرزها فقط به روی تیم های کمک رسانی و امدادی باز خواهد بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy