Tuesday, Nov 7, 2017

صفحه نخست » پخش زنده فوتبال ایران در یوتیوب، در مقابله با صداوسیما

0kdvb_small.jpgایران وایر - رئیس فدراسیون فوتبال ایران، از پخش اینترنتی رقابت‌های فوتبال ایران با همکاری کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد. پخش زنده‌ای که باید آن را از طریق «یوتیوب» تماشا کرد که البته سال‌هاست در ایران فیلتر شده است.

«مهدی تاج» امروز در گفت‌وگو با برنامه «و اما ورزش» رادیو جوان حضور تجهیزات پخش مستقیم مسابقات فوتبال از سوی کنفدراسیون آسیا را تائید کرد و به‌صورت تلویحی از مقابله با صداوسیما حرف زد.

مهدی تاج به رادیو جوان گفت: «یک شرکت طرف قرارداد AFC با پشتوانه AFC کار می‌کند و این طرح برای حمایت از لیگ‌ها و بخش‌هایی است که حمایت نمی‌شوند و درمجموع پخش تلویزیونی ندارند. پشتیبانی این شرکت هم در سوئیس است که سرویس‌های قوی و با ۱۴۰ کشور قرارداد دارد. در آسیا هم ما اولین کشور نیستیم و بیست و چهارمین کشور هستیم. بازی استقلال و نفت را آزمایشی پخش کردند و اکنون ما قرارداد رسمی با این تیم امضا کردیم.»

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد چگونگی پخش مسابقات از طریق این سرویس توضیحی نداد. اما کنفدراسیون فوتبال آسیا طی چهار سال اخیر، اقدام به پخش زنده مسابقات با لوگو و آرم خود از کانال «یوتیوب» کرده است. بازی استقلال و نفت تهران هم به‌صورت مستقیم از کانال یوتیوب، بدون صدای گزارشگر و فقط با یک دوربین پخش شد.

صداوسیما در جریان بازی استقلال و «نفت» تهران، از پوشش تصویری کامل زمین بازی پرهیز کرد و تصاویر آگهی‌های کنار زمین را نشان نداد. اما گویا این آخرین بار نبوده که صداوسیما اقدام به حذف آگهی‌های محیطی کرده است.

تاج امروز (سه شنبه) گفت: «از طریق همین سرویس کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی قشقایی شیراز و ایران‌جوان بوشهر بدون اینکه تبلیغی برای پخش اینترنتی بازی صورت بگیرد سه هزار بیننده هم داشت. تصمیم ما این است بازی سردار بوکان و شهرداری ارومیه را پخش‌کنیم و خواسته‌ایم به مردم اعلام شود تا همه ببینند که فکر می‌کنم بینندگان به ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر برسد. شب گذشته هم قرعه کشی مسابقات جام حذفی را پخش کردیم که مردم این مراسم را دیدند. این کار انجام‌شده و ان‌شاءالله مردمی که پای گیرنده نیستند راحت با گوشی خود این مراسم‌ها را تماشا کنند.»

مسئله اصلی اما تماشا کردن تصاویر موردنظر فدراسیون فوتبال از طریق گوشی همراه نیست. سازمان صداوسیما نه تنها بدهی‌های قبلی خود بابت حق پخش تلویزیونی را به فدراسیون فوتبال پرداخت نمی‌کند که حتی مانع از درآمدهای جانبی فوتبال هم می‌شود.

سازمان، از فدراسیون فوتبال در قبال پخش آگهی‌های محیطی، درخواست درصدی از درآمد کرده که البته خلاف مقررات کنفدراسیون آسیا و فیفا است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy