Thursday, Nov 9, 2017

صفحه نخست » واکنش السیسی به رویارویی ایران و عربستان

abdelfattah_al_sisi.jpgرادیو فردا ـ عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر، روز چهارشنبه ۱۷ آبان گفته است که با اقدام نظامی علیه ایران یا حزب الله لبنان مخالفت است چرا که منطقه خاورمیانه به اندازه کافی با بی ثباتی و تنش روبه رو است.

به گزارش بلومبرگ، عبدالفتاح السیسی در نشستی با گروهی از خبرنگاران بر حمایت مصر از عربستان سعودی در مقابل ایران تاکید کرد.

طبق این گزارش رییس جمهوری مصر در پاسخ به پرسشی در خصوص موضع قاهره در خصوص چشم انداز احتمالی رویارویی عربستان و ایران در منطقه، خواستار کاهش تنش ها شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالفتاح السیسی گفته است: ما مخالف جنگ هستیم. ما جنگ را تجربه کرده ایم.

به گزارش شبکه بلومبرگ،‌ رییس جمهوری مصر همچنین اظهار داشت: دیدگاه ما نسبت به مشکلات تازه با ایران یا حزب الله یا هر مساله دیگر این است می بایست با آنها با احتیاط کامل رفتار کرد و نیازی به مشکلات تازه نداریم و نباید به چالش ها و مشکلات منطقه اضافه کرد.

با این حال رییس جمهوری مصر با اشاره به این که از «برادران سعودی» حمایت می کند،به ایران نسبت به مداخله در منطقه هشدار داده است.

وی تصریح کرده است: من قبلا گفته ام و باردیگر تاکید کنم، امنیت ملی کشورهای حوزه خلیج (فارس) مساله امنیت ملی مصر است. من به رهبری عاقلانه و قاطع عربستان ایمان دارم.

حمله موشکی شبه نظامیان شیعه حوثی یمن به فرودگاه ریاض تنش بین ایران و عربستان را وارد مرحله تازه ای کرده است.

عربستان می گوید این حمله موشکی را می توان اعلان «جنگ» ایران تلقی کرد. این در حالی است حسن روحانی، رییس جمهوری ایران،‌ روز چهارشنبه حکومت سعودی را متهم کرده و گفت که به دلیل «مشکلات داخلی» در کشور خود «قصد دارید دیگران را با مشکل مواجه کنید».

این در حالی است که کاخ سفید روز چهارشنبه ضمن حمایت از عربستان سعودی، ایران را متهم کرده است که به شورشیان حوثی در یمن «سلاح‌های پیشرفته» می‌دهد.

ایران دست داشتن در پرتاب این موشک را تکذیب کرده و آن را «اقدامی مستقل» از سوی حوثی‌ها توصیف کرده است.

ایالات متحده در بیانیه تازه خود ضمن محکوم کردن فعالیت‌های حکومت ایران، افزوده است که «در برابر ستیزه‌جویی ایران و نقض فاحش قانون بین‌الملل از سوی ایران» از عربستان و دیگر کشورهای هم‌پیمان آمریکا در خلیج فارس حمایت می‌کند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه خواستار «اقدام بین‌المللی» برای پاسخگو کردن تهران به سیاست‌هایش در یمن شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy