Saturday, Nov 11, 2017

صفحه نخست » الشرق الاوسط: طرح ایران برای بی‌هویت کردن عرب‌ها

g77ac585228yyy7.jpgایران اینترنشنال، روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره روز جمعه ۱۹ آبان در تحلیلی پیرامون اوضاع منطقه خاورمیانه نوشت که طرح رهبران انقلاب اسلامی برای خالی کردن کشورهای عربی از هویت خود برای نفوذ در ساختار سیاسی- مذهبی آنها اکنون به پایان رسیده و عقب‌نشینی آنها آغاز شده است.


در این گزارش آمده است: "سناریوی حوادث امروز خاورمیانه نزدیک به نیم قرن پیش در میان رهبران شیعه ایران چیده شده بود. در سال ۱۹۵۷ آیت الله هادی غفاری نخستین شعبه زیرزمینی حزب‌الله را برای مبارزه با شاه ایران در میان طلاب به‌راه انداخته بود.


با سقوط حکومت شاه، سفیر جمهوری اسلامی، علی‌اکبر محتشمی‌پور، این شعبه را به خاک لبنان کشاند و حزب‌الله آن کشور را با سرمایه و پشتیبانی رژیم مذهبی ایران تأسیس کرد.


هدف رژیم جمهوری اسلامی از روز نخست برپایی آن از میان بردن مرزهای سیاسی و جغرافیایی کشورهای مسلمان و جایگزین کردن آن با اختلافات مذهبی بوده است.

حکومت جمهوری اسلامی هیچ اعتقادی به شهروند و حقوق آن در دنیای مدرن ندارد و برای آن ' امت مسلمان' و به جای آن، رهبری ملایان و رهبران مذهبی شکل حکومت را تعیین می‌کند."

این مقاله می‌افزاید: "استراتژی حکومت جمهوری اسلامی برای نفوذ در کشورهای مسلمان، قرینه‌سازی یا موازی‌سازی برای خالی کردن نهادهای آنها از محتوای مدرن بوده است. آنها در مقابل ارتش‌های ملی در ایران و سایر کشورها، سازمان‌های مسلح شبه‌نظامی به‌راه انداخته‌اند، و محکمه‌های اسلامی عهد باستان را در مقابل دادگاه‌های نوین و قوه قضاییه مستقل بر پا کرده‌اند، و هنگامی هم که در ایران تن به داشتن یک پارلمان داده‌اند در کنارش چند شورای نگهبان و تشخیص مصلحت و خبرگان و غیره به‌راه انداخته‌اند.


اولین هدف حکومت ایران برای این موازی‌سازی‌ها برای خالی کردن هویت کشورهای مدرن و در حال پیشرفت عربی از لبنان و با به‌راه انداختن حزب‌الله آن بوده است. در عراق و ترکیه و سوریه نیز به‌نوعی این توسعه و نفوذ را به پیش برده‌اند و تاکنون سعی داشته‌اند حزب‌الله یمن را در آن کشور به‌قدرت برسانند. هرکجا هم که دستشان کوتاه بوده است کشورهای عرب مسلمان را به‌جان هم انداخته‌اند.


اکنون اما به‌نظر می‌رسد وقت و حدّ این برنامه حکومت تهران به‌پایان رسیده است و ملاهای ایران عقب‌نشینی خود را آغاز خواهند کرد."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy