Saturday, Nov 11, 2017

صفحه نخست » آمدنیوز: ترور احمد نیسی در هلند توسط نیروی قدس سپاه پاسداران انجام شده

ahmad_nisi_1110217.jpg«آمدنیوز» - «احمد نیسی» فعال عرب اهوازی مستقر در شهر لاهه هلند، توسط عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران ترور شده است.

یک منبع آگاه در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داده است: «احمد نیسی» فعال عرب اهوازی در شهر لاهه هلند، که شامگاه چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۶ در مقابل درب منزل خود به ضرب ۳ گلوله به سر و سينه از سوى مهاجمان به قتل رسید، به دست عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران و برای ضربه زدن به سیاست عربستان در مقابل ایران ترور شده است.

این در حالی است که نیروی قدس سپاه و دولت ایران به اتحادیه اروپا تعهد داده بودند که پس از ماجرای ترور رهبران کرد در رستوران میکونوس، در حریم جغرافایی این مناطق، هیچ‌گونه عملیات تروریستی را انجام ندهند تا اروپا نیز پیگیری پرونده میکونوس را مسکوت نگاه دارد.

بنا بر این گزارش، «احمد نیسی» یک‌ماه پیش از ترور، در شهر ژنو با «بندر بن سلطان بن عبدالعزیز» رئیس پیشین سازمان استخبارات (اطلاعات و امنیت) عربستان سعودی ملاقات محرمانه‌ای را انجام داده است.

در این ملاقات، «بندر بن سلطان» در خصوص تخصیص امکانات و لجستیک نظامی برای تجهیز نیروهای «الأحوازیون» در جنوب ایران با «احمد نیسی» مذاکره و از وی خواسته است که در صورت حمله نظامی احتمالی کشورهای منطقه به ایران، این رهبر جدایی‌طلب عرب، با همراهی و همکاری نیروهای جدایی‌طلب «الأحوازیون»، ضمن تشدید تحرکات نظامی در جنوب ایران، زمینه شورش و جدایی این بخش از کشورمان را فراهم نمایند.

گفتنی است بخش عمده‌ای از ذخیره‌ی نفت و گاز ایران در جنوب کشور قرار دارد که به دلیل محرومیت شدید اقتصادی و عدم بازسازی مناسب ویرانه‌های ناشی از جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق، و هم‌چنین عدم تخصیص امکانات مالی مناسب توسط دولت، نارضایتی مردم این مناطق افزایش یافته است.

افزایش فشارهای امنیتی بر خانواده احمد نيسى و تشدید جو امنيتى در شعيبيه شوشتر

پس از انتشار خبر ترور «احمد نيسى» در لاهه هلند، پدر این فعال عرب اهوازی توسط اداره‌ی اطلاعات اهواز بازداشت شد. مأموران از «مولى نيسى» خواسته‌اند كه مراسمی برای فاتحه‌خوانى پسرش برگزار نکند که این درخواست با مخالفت وی مواجه و به همین دلیل براى ساعاتى تحت بازداشت قرار گرفته است.
ahmadNisi1_1110217.jpegبر اساس گزارش‌ها، روز پنج‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه نيز دو برادر «احمد نيسى» به نام‌های «حمد» و «حسن» توسط مأموران امنیتی بازداشت شدند که تا آخرین ساعات شب گذشته، تنها «حمد» توسط مأموران آزاد شده است.

«حسن نيسى» برادر «احمد مولى نيسى» نیز تا لحظه تنظیم این گزارش در بازداشت نیروهای امنیتی قرار دارد. وی پیش‌تر نیز در سال ۱۳۸۵ بازداشت و براى چندين سال به دليل فعاليت‌هاى سياسى در زندان كارون اهواز زندانی بود.

روز جمعه ۱۹ آبان‌ماه، راه‌هاى ورودى منطقه شعيبيه توسط نيروهاى امنيتى مسدود شد اما با وجود اين ممانعت‌ها و جو امنيتى در منطقه و حضور نيروها از شهرهاى ديگر، مردم عرب این منطقه در مراسم یادبود «احمد نیسی» حاضر شدند.

ahmadNisi2_1110217.jpegبرخی از افرادى كه براى تسليت به منزل پدری «احمد مولی نیسی» رفته‌اند، به حضور نيروهاى امنیتی در منطقه اشاره کرده و گفته‌اند: «حتى چادرها و داربستى كه براى اين مراسم آماده شده بود، توسط نيروهاى امنيتى و لباس شخصی‌ها تخریب شد.»

به گفته يك منبع مطلع: نيروهاى اداره اطلاعات اهواز از برگزارى هر گونه شعرخوانی عربى و يزله (پای‌كوبى) جلوگيرى كرده و لباس شخصى‌ها برای کنترل مردم در بين جمعیت حاضر نشسته بودند.
ahmadNisi3_1110217.jpegاين منبع گفته است: نيروهاى امنيتى در راه‌هاى ورودى منطقه شعيبيه چندين پست ایست و بازرسى برپا و سعى كردند از ورود مردم برای حضور در این مراسم جلوگيرى كنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy