Tuesday, Nov 14, 2017

صفحه نخست » مهدی خزعلی مجدداً بازداشت شد

mehdi_khazali_111417.jpgرادیو زمانه - مهدی خزعلی، پزشک و فعال سیاسی منتقد جمهوری اسلامی مجدداً بازداشت شده است. روابط عمومی دادستانی تهران می‌گوید مرخصی او به پایان رسیده اما خودش را به زندان معرفی نکرده بود.

روابط عمومی دادستانی سه‌شنبه ۲۳ آبان اعلام کرد که مهدی خزعلی مجدداً بازداشت شده است:

«خزغلی با تعهد برگشت به زندان. به مرخصی رفته بود اما پس از پایان مهلت مرخصی از بازگشت به زندان خودداری کرد که توسط مأمورین پلیس مجدداً برای تحمل حبس به زندان معرفی شد.»

مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع مهدی خزعلی ۶ مهر سال جاری گفته بود که موکلش از زندان اوین آزاد شده.

مهدی خزعلی ۲۲ مرداد سال جاری بازداشت شد. او اعلام کرده بود که از لحظه بازداشت اعتصاب غذای خشک می‌کند.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در ۲۰ شهریور سال‌ جاری اعتصاب غذای خزعلی را تکذیب کرد و گفت: «برخلاف ادعاهای برخی کانال‌ها و شبکه‌های معاند، روز عید غدیر همسر و فرزند مهدی خزعلی با وی ملاقات کرده و ضمن اطلاع از وضعیت زندانی، محل مناسب نگهداری او را مشاهده کردند.»

مهدی خزعلی پیش از این در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد چند بار بازداشت شده بود. دستگیری ماقبل آخر او در ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ بود که در آن بازداشت نیز اعتصاب غذای خشک کرد و در روز ششم همراه با سکته قلبی و غلظت خون شدید راهی بیمارستان شد.

مهدی خزعلی از کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ است. او در زمان ثبت نام گفته بود: «آمده‌ام تا از شورای نگهبان سلب صلاحیت کنم.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy