Friday, Nov 17, 2017

صفحه نخست » درخواست کمک بقایی و جوانفکر از آیت‌الله خامنه ای و شاهرودی

bastneshini022.jpg

یاران احمدی نژاد: رهبر در محاکمه ما دخالت کند، هاشمی شاهرودی پرونده ها را بررسی کند

رادیو زمانه: حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهوری پیشین ایران، علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای احمدی‌نژاد و حبیب الله جزء خراسانی، ذیحساب نهاد ریاست جمهوری دولت وقت در دومین بیانیه خود پس از بست نشینی در حرم عبدالعظیم، از رهبر جمهوری اسلامی خواسته‌اند محمود هاشمی شاهرودی را مامور رسیدگی به ادعاها و اتهامات مطرح شده علیه آنها کند.

در این بیانیه که در سومین روز بست نشینی آنها در شاه‌عبدالعظیم منتشر شده، آنها بار دیگر دستگاه قضایی را به تلاش برای تضعیف و تخریب دولت دهم متهم کرده‌اند و می‌گویند که این دستگاه «قصد برآورده ساختن خواسته از پیش اعلام شده شیمون پرز یعنی بدنام کردن احمدی نژاد و دولت او را دارد.»

آنها در ادامه از رهبر جمهوری اسلامی خواسته‌اند تا در صورت صلاحدید، هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق دستگاه قضایی را مامور رسیدگی همه ادعاها و اتهامات مطروحه علیه آنها و دولت قبل کند.

این سه نقر اعلام کرده‌اند که اگر هاشمی شاهرودی اتهامات نسبت داده شده را وارد تشخیص بدهد، درخواست اشد مجازات نسبت به خود را دارند و در غیر این‌صورت، انتظار دارند «به فوریت نسبت به رفع ظلم از آنها و همه کسانی که هدف ظلم و بی عدالتی قرار گرفته‌اند»، تصمیم گیری شود و عوامل مقصر و موثر در این ظلم برکنار شوند.

بست نشینی این چهره‌های نزدیک به محمود احمدی نژاد از صبح چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه آغاز شده است. در این روز قرار بود حمید بقایی در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش شرکت کتد اما او در دادگاه حاضر نشد. دادگاه با حضور عادل حیدری وکیل‌مدافع حمید بقایی در دادگاه کارکنان دولت برگزار شد.

حمید بقایی ۱۸ تیرماه در مقابل خانه‌اش بازداشت و ۴ مرداد با قید وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی‌ از زندان آزاد شد. دلیل بازداشت بقایی ارسال احضاریه و حاضر نشدن او در دادسرا اعلام شد. او به تخلف مالی در زمان تصدی مقام دولتی متهم شده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران یک روز پس از آزادی اخیر بقایی از زندان اعلام کرد که او را مجدداً با اتهامات جدید تحت تعقیب قضایی قرار داده است.

بقایی پس از آزادی از زندان به شدت از رسیدگی به پرونده‌های قضایی و وضعیت زندانیان انتقاد کرده و گفته بود قوه قضائیه ظلم کرده و «می‌دانید که به زودی سرنگون می‌شوید».

محمود احمدی‌نژاد بارها از حمید بقایی پشتیبانی کرده و بازداشت او را غیرقانونی دانسته بود.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده بقایی ۳۰ مهرماه برگزار شد. بقایی در سخنانی هنگام ورود به دومین جلسه دادگاه خود به هر سه قوه و به‌ویژه به قوه قضائیه حمله کرد. او که به‌همراه علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد، به محل دادگاه آمده بود اسناد و مدارک خود را در یک زنبیل قرمز گذاشته بود و همین موضوع واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy