Saturday, Nov 18, 2017

صفحه نخست » علیرضا فغانی یکی از ۳۶ داور جام جهانی فوتبال شد

Faghani_Ronaldo.jpgعلیرضا فغانی داور بین‌المللی کشورمان یکی از ۳۶ داور حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت «refereeingworld» در گزارشی نوشت؛ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ۳۶ داور (داور اصلی و کمک‌داور) را برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب کرده است. طبق این گزارش این داوران در سمینار آماده‌سازی که قرار است بین تاریخ‌های ۲۵ تا ۲۹ نوامبر (۴ تا ۸ آذر) برگزار شود، حضور پیدا خواهند کرد.

لیست نهایی داوران با نقشی که قرار است در مسابقات جام بیست‌ویکم ایفا کنند پس از تأیید توسط کمیته قانون‌گذار فوتبال (IFAB) در مورد استفاده از برخی از این داورها کنار فناوری کمک‌داور ویدوئی (VAR) اعلام خواهد شد.

اسامی داوران بر اساس کنفدراسیون‌ها به‌شرح زیر است:

کنفدراسیون فوتبال آسیا

علیرضا فغانی از ایران، فهد المیرداسی از عربستان، روشن ایرماتوف از ازبکستان، عبدالله محمد از امارات، ریوجی ساتو از ژاپن و نواف شکرالله از بحرین

کنفدراسیون فوتبال آفریقا

مهدی عبید شارف از الجزایر، مالانگ دیدیو از سنگال، باکاری گاساما از گامبیا، جهاد جریش از مصر، جانی سیکازوه از زامبیا و باملاک تِسِما از اتیوپی

کنفدراسیون فوتبال آمریکای مرکزی، شمالی و حوزه دریای کارائیب

خوئل آگوئیلار از ال‌سالوادور، مارک گیگر از آمریکا، جایر ماروفو از آمریکا، ریکاردو مونترو از کاستاریکا، جان پیتی از پانا و سزار راموس از مکزیک

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی

خولیو باسکونان از شیلی، انریکه کاسرس از پاراگوئه، آندرس چونها از اروگوئه، نستور پیتانا از آرژانتین، ساندرو ریکی از برزیل و ویلمار رولدان از کلمبیا

کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه

متئو کُنگر از نیوزیلند و نوربرت هائوآتا از تاهیتی

اتحادیه فوتبال اروپا

فلیکس بریخ از آلمان، جونیت چاکر از ترکیه، سرگئی کاراسف از روسیه، بیورن کوئیپرس از هلند، آنتونیو متئو لاهوس از اسپانیا، شیمون مارسینیاک از لهستان، میلوراد مازیچ از صربستان، جان‌لوکا روکی از ایتالیا، دامیر اسکومینا از اسلوونی و کلمنت تورپین از فرانسه.

به گزارش تسنیم جام جهانی ۲۰۱۸ خرداد سال ۹۷ در روسیه برگزار می‌شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

فغانی: از انتخابم برای جام جهانی خوشحالم

داور بین‌المللی فوتبال ایران با ابراز خرسندی از انتخابش به عنوان یکی از داوران جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: تمام تلاشم را می‌کنم که تیم داوری ایران به عنوان یکی از تیم‌های اصلی به جام جهانی برود.

علیرضا فغانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخابش به عنوان یکی از داوران حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار کرد: اسامی که اعلام شده برای حضور در اولین کلاس هماهنگی جام جهانی است که هفته‌ آینده در ابوظبی برگزار می‌شود و من هم خوشحال هستم که در این کلاس حاضر خواهم بود.

او ادامه‌ داد: بعد از این کلاس و کلاس‌های دیگری که برگزار می‌شود، نقش داوران مشخص می‌شود و روشن می‌شود که کدام داوران تیم‌های اصلی قضاوت در جام جهانی را تشکیل می‌دهند و کدام داوران به عنوان داوران ذخیره یا کمک ویدیویی انتخاب می‌شوند. من تمام تلاشم را تا آن زمان انجام می‌دهم که تیم داوری ایران به عنوان یکی از تیم‌های اصلی به جام جهانی برود.

فغانی درباره میزان آمادگی خود و کمک‌هایش در شرایط فعلی گفت‌: در چند سال اخیر تیم داوری ما عملکرد خوبی داشت و به خوبی توانستیم جواب اعتماد فیفا و AFC را بدهیم اما این دلیل نمی‌شود که حالا تلاشمان را کم کنیم بلکه بیش از پیش سعی می‌کنیم که خود را بهتر اثبات کنیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy