Tuesday, Nov 21, 2017

صفحه نخست » «زوال رهبری» در او اثر کرد! بابک‌ داد

Babak_Dad_Small_new.jpgچیزی که در کلیپ کوتاه وحید حقانیان توی ذوق می‌زند، «آینه‌وار بودن» اوست. سخنان او اهمیتی ندارد، بلکه «انعکاس چیزی که بازتابش می‌دهد»، خیلی جالب است. او بیشتر از سه دهه «دستیار، محافظ، مَحرم،... و مشاور نزدیک» رهبر معظم بوده و هست. خوب که دقت کنید، کار از «اثر کردن کمال همنشین!» گذشته و حالا حقانیان، تبدیل به «بدل شخصیتی!» خامنه‌ای شده، بدون هیچ کم و کاستی!
🔹 نوع حرف زدن و ادبیات و نگاه کردن و آه و نفرین و زنجموره کردنش، عیناً شبیه رفتارهای آقای خامنه‌ای است. این «شباهت شخصیتی» آنچنان است که حتی به «فیزیک» و چهره‌ی او هم سرایت کرده و در کمال تعجب «فرم ابرو و بینی و حرکات سر و گردنش» هم شبیه حضرت آقا شده است! (خود انتخاب کنید که این سخن، تعریف از اوست، یا تحقیرش؟)
🔹 در خاندان سلاطین، غالباً کودکان و زنان و برخی مشاوران و «خواجه‌گان نزدیک»، بدون آنکه بخواهند «بخش پنهانی» از شخصیت حقیقی سلطان را نمایش می‌دادند. برای همین، در زمان حاضر هم خبرنگاران علاقه‌ی زیادی به مصاحبه با خاندان سیاستمداران دارند.
دیروز «محافظ و ... و دستیار سی و چند ساله‌ی» آقای خامنه‌ای، با زبان عریان‌تری «منویات قلبی» رهبر را به زبان آورد. و به مردم نشان داد ولی‌فقیه، در جمع‌های خودمانی و در خفا با چه ادبیات و کلماتی درباره‌ی افراد حرف می‌زند. ناگفته پیداست لحن رهبر فرزانه، نشانی از فرزانگی و متانت و انصاف ندارد! گرچه اینها را قبل‌تر در بیانات خود رهبر هم می‌شد یافت، اما تا این اندازه که در یک کلیپ یک دقیقه‌ای جمع شده باشد، و با اجرای یک «بدل»، جذابیت خاص خودش را دارد.
🔹 غرور و تفرعن مشمئزکننده‌ای که (در همین یک دقیقه) در رفتار و گفتار حقانیان دیده می‌شود، در واقع «انعکاس عریان» رفتار و گفتار واقعی آقای خامنه‌ای در خلوت است.
«داوری کردنش» درباره‌ی کلیّت پروژه‌ی مسکن مهر، فقط با استناد به مشاهدات ۲۷ نفر مهندسی که از زنجان نظر داده‌اند (و معلوم نیست چگونه و کجا نظر داده‌اند؟) و «تعمیم دادن» نظر این ۲۷ نفر بر هزاران منتقد عالم، عیناً شبیه داوری‌های رهبر است. از نظر حقانیان همین که آن ۲۷ مهندس درباره‌ی آپارتمانهای مهر نظر مثبتی داده‌اند، پس نظرشان در مورد کیفیت تمام ۲ میلیون و اندی آپارتمان مسکن مهر در سراسر کشور هم «مثبت» و «قابل تعمیم» است! این مدل ذهنی شخص حقانیان نیست؛ دقیقاً نوع ذهنیت و داوری کردن خامنه‌ای است! و ۲۸ سال است که ایران، اسیر چنین «منطقی» است!
🔹 حقانیان «منعکس‌کننده‌ی ادبیات» و منطق کسی است که در محاوره‌های عادی هم اینگونه حرف می‌زند و لعنت می‌کند!
و باز هم این حقانیان نیست که حرف می‌زند. او را عمری است به قول حافظ «در پس آینه، طوطی‌صفتش داشته‌اند!» او فقط همان چیزی را منعکس می‌کند که عمری با آن حشر و نشر داشته و حفظش کرده است: قضاوتهای عجولانه و خام و سطحی، دشنام‌گویی و غیبت و لعن و زنجموره، و «تعمیم دادن» نظر ۲۷ نفر بر نظر همگان!
🔹 شخصاً خیلی از سخن گفتن محارم و نزدیکان رهبری چیز یاد می‌گیرم! اینها نوری بر «حقیقت عریان ولی‌فقیه» می‌تابانند که برای روشن شدن اذهان مردم، کار امثال ما را راحت‌تر می‌کند.
قبلاً هم که آقای سعیدی امام‌جمعه قم درباره‌ی «لحظه‌ی تولد رهبر و یا علی گفتنش» در هنگام ورود به این دنیا سخن گفت، در یادداشتی آرزو کردم کاش بگذارند این قبیل افراد بیشتر حرف بزنند! حالا علاقمند شده‌ام که این «مُلازم نزدیک رهبری» باز حرف بزند!
🔹 حقانیان فقط در یک «کلیپ یک دقیقه‌ای»، کلی «داده‌ی مفید» درباره‌ی شخصیت حقیقی آقای خامنه‌ای به اذهان جامعه اضافه کرد. و باز هم یکی از نزدیکان، «دم خروس» شخصیت واقعی رهبر را بیرون انداخت تا مردم خوب تماشایش کنند!
تا مردم ببینند شخصیتی که با «رنگ و نور و پس‌زمینه‌ی آبی» و آن لبخندها و عکسهای «مکش‌مرگ‌مـا» به عنوان آیت خدا و ولی فقیه تبلیغ می‌شود، در واقعیت چگونه حرف می‌زند؟ چطور زنجموره و نفرین می‌کند؟ و قضاوتهایش و نوع نگاهش، تا چه اندازه حقیر و‌ کوچک و سطحی‌اند.
این حجم از حقارت و خود‌ بزرگ‌بینی، حقیقتاً رقّت‌انگیز است.
🔹 یکی از رسم‌های روزگار این است که آدمهای حقیر، به دست افراد حقیری شبیه خودشان خوار و خفیف و حذف می‌شوند! در واقع روزگار، اینجا هم «حرمت آدمهای بزرگ» را نگه می‌دارد، تا نفس پاکشان آلودگی نبیند!
دیروز از یک طرف حقانیان موجب تحقیر آقایش شد، و از آنسو، احمدی‌نژاد که زیر بال و پر همین سلطان بزرگ شده، با «بست‌نشینی در حرم شاه عبدالعظیم»، رهبر معظم را برای چندمین مرتبه خفیف و خوار کرد و داستانش فعلاً ادامه دارد!
با دیدن اتفاقات این روزها، دارم بیشتر به رسم و رسوم عجیب روزگار فکر می‌کنم! به اینکه حقیقتاً عادتهای جالبی دارد این روزگار!
بابک‌ داد
🔹 تلگرام:
🔹 تماس:
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy