Tuesday, Nov 21, 2017

صفحه نخست » نسرین ستوده: احضار شده‌ام اما به دادسرا نمی‌روم

Nasrin_Sotoudeh.jpgدویچه وله ـ نسرین ستوده، وکیل دادگستری، بار دیگر به دادسرای مستقر در زندان اوین احضار شده است. اتهام جدید او در برگه احضار اعلام نشده است. این وکیل دادگستری می‌گوید در دادسرا حاضر نخواهد شد.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، از احضار خود به دادسرای ناحیه ۲۳ تهران، مستقر در زندان اوین، خبر داد.

خانم ستوده روز دوشنبه (۲۹ آبان/ ۲۷ نوامبر) به دویچه وله گفت ماموران دادسرای مستقر در اوین برگه احضار را چند روز پیش به او تحویل داده‌اند. اتهام این وکیل دادگستری در برگه احضاریه اعلام نشده است.

به گفته خانم ستوده، مامورانی که برگه احضار را تحویل داده‌اند اصرار داشتند که با وجود آنکه در برگه احضاریه، پنج روز برای حضور در دادسرا به او مهلت داده شده اما او در یک روز معین در دادسرا حاضر شود و همان موقع به ماموران بگوید که چه روزی به دادسرا خواهد رفت. ستوده اما حاضر نشده روز معینی را برای حضور در دادگاه اعلام کند.

دلیل احضار و اتهام خانم ستوده روشن نیست، اما احتمال دارد با تحصن سه سال پیش او در مقابل ساختمان کانون وکلای دادگستری مربوط باشد.

خانم ستوده در این باره به دویچه وله گفت: «اتهامی در برگه احضاریه ذکر نشده است. اما اولین احضاریه‌ای که پس از آزادی‌ام از زندان به دست من رسید، پس از اتمام تحصنم در مقابل ساختمان کانون وکلا بود که منجر به تمدید پروانه‌ وکالتم شد.»

نسرین ستوده در آبان ماه ۱۳۹۳ در اعتراض به محرومیت سه‌ساله‌اش از وکالت برای چندین روز مقابل کانون وکلای دادگستری تحصن کرد. این اعتراض که با حمایت و همراهی گروهی از وکلای دادگستری روبرو شد، سرانجام به نتیجه رسید و پروانه وکالت او تمدید شد.

بیشتر بخوانید: نسرین ستوده: در اعتراض به لغو پروانه وکالتم دست به تحصن می‌زنم

این تحصن پس از آزادی این وکیل دادگستری از زندان انجام شد، اما به گفته خودش پس از پایان تحصن با اتهام جدید و تشکیل پرونده‌ای جدید مواجه شد.

ستوده به دویچه وله گفت که در دادگاه حاضر نخواهد شد. او اضافه کرد: «به دلیل آنکه دادسراها و دادگاه‌های انقلاب مستقل و منطبق با موازین قانونی به جرائم سیاسی رسیدگی نمی‌کنند، از حضور در دادسرا خودداری خواهم کرد.»

نسرین ستوده در شهریور ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد. او در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد اما دادگاه تجدید نظر حکم او را به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش داد. در شهریور ۱۳۹۳ خانم ستوده پس از گذراندن دو سوم مدت محکومیتش از زندان آزاد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy