Monday, Nov 27, 2017

صفحه نخست » نشریه هیل: نجات مردم ایران بر توافق هسته‌ای اولویت دارد

theHill_iranians_11262017.jpgایران اینترنشنال، نشریه هیل در واشنگتن روز دوشنبه ۶ آذر در سرمقاله‌ای می‌نویسد هیچ‌کس اهمیت پرونده هسته‌ای ایران را چه در مورد آن موافق یا مخالف باشیم منکر نمی‌شود. اما بسیاری از دولتمردان در آمریکا اکنون این ایده را تشویق می‌کنند که توافق هسته‌ای واقعاً مهمترین موضوع مخالفت جامعه جهانی با حکومت ایران نیست و نجات مردم ایران به‌عنوان نخستین قربانیان رفتار رژیم باید اولویت پیدا کند.

در این سرمقاله آمده است: «صدای مردم ایران برای سال‌های متمادی در بحث‌های رهبران غربی در مورد رژیم حاکم مذهبی بر ایران ناشنیده مانده بوده است.

سال‌های سال پس از انقلاب در ایران، دولت‌های آمریکا و هم‌پیمانان آن به دنبال استراتژی نزدیکی به نیروهای ظاهراً میانه‌رو در داخل رژیم بوده‌اند و در کنار آن بر روی برخی موارد نقض حقوق بشر در کشور و مبارزات مردم ایران برای آزادی تمرکز کرده‌اند.

اکنون اما، استراتژی پرزیدنت ترامپ برای رودررویی با تهاجمات رژیم ایران یک چرخش اساسی در قبال این روش قبلی به‌شمار می‌رود.

ترامپ اکنون تمرکز خود را برای نزدیکی با مردم ایران و به‌درستی به‌عنوان نخستین قربانیان رفتار و سیاست‌های رژیم حاکم بر این کشور گذاشته است.

تعدد زندانیان و اعدام‌های سیاسی کشور به‌تنهایی حاکی از این رفتار حکومت بر علیه مردم کشور است. با این حال باید منتظر بود و دید که کشورهای اروپایی تا چه حد از سیاست دولت ترامپ در مورد حکومت ایران پیروی خواهند کرد. اما جای خوشبختی بسیاری در این مورد وجود دارد.

کاخ سفید اکنون تمرکز خود را برای اجرای یک سیاست همه‌جانبه که در آن تمامی رفتارهای مخرّب حکومت ایران و نه فقط برنامه هسته‌ای آن را مَد نظر قرار داده است. بدین‌سبب، واشنگتن دیگر برنامه هسته‌ای ایران را در اولویت سیاست‌های خود نمی‌داند و تمرکز خود، بر روی آسیب‌پذیری‌های داخلی رژیم قرار داده است.

آمریکا به‌درستی اکنون مردم ایران را از حکومت آن جدا کرده و رژیم را در آنجا که باید با آن مقابله واقعی کرد، یعنی در داخل کشور، هدف قرار داده است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy