Tuesday, Nov 28, 2017

صفحه نخست » اتهامات احمدی‌نژاد به روایت دادستان کل کشور: ۱۱ روز خانه‌نشینی، بوسه بر تابوت یک کافر، بغل‌گرفتن مادر چاوز و...

Ahmadinejad_Chavez_ Mother.jpgشرق - بالاخره سخنان محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم و حلقه اطرافیانش، صدای مسئولان بلندپایه دستگاه قضائی را درآورد. دادستان کل کشور و دادستان تهران، هر‌کدام به صورت جداگانه، به حرف‌های این روزهای احمدی‌نژاد که در سایت و کانال «دولت بهار» منتشر می‌شود، واکنش نشان دادند. حجت‌الاسلام منتظری، مدیریت احمدی‌نژاد را کلکسیونی از نقض قوانین و قانون‌گریزی دانست و عباس جعفری‌دولت‌آبادی هم گفت اینکه شخصی که خود مدتی مسئولیت داشته، به خاطر چند متهم، سعی در شکستن اقتدار دستگاه قضائی کند، جای تأمل و تأسف دارد. حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی از دوستان نزدیک احمدی‌نژاد هستند که با حواشی پرونده‌های خود و همچنین بست‌نشینی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، در صدر اخبار هستند و انتقاد از قوه قضائیه را در دستور کار خود دارند.
حجت‌الاسلام محمد‌جعفر منتظری، دادستان کل کشور، روز یکشنبه در جمع اعضای بسیج حقوق‌دانان گفت: «نفس کار قضائی کار سنگینی است. این کار سنگین را دستگاه قضائی و قضات انجام می‌دهند، آن وقت برخی آقایان می‌خواهند به دستگاه قضائی فشار وارد کنند. چرا این کار را می‌کنند؟ من به‌عنوان یک عضو کوچک از قوه قضائیه دفاع بی‌مورد نمی‌کنم و می‌گویم که حتما نواقص و ضعف‌هایی وجود دارد؛ ولی باید بگویم در مبارزه با افراد فاسد و فسادها در هیچ دستگاهی مثل قوه قضائیه این‌گونه با فسادها مبارزه انجام نمی‌شود. ما حاضر هستیم در یک جلسه خصوصی‌تر دستگاه‌های دیگر و قوه قضائیه بیایند و اعلام کنند که در سال چه مقدار پاک‌سازی داشته‌اند».
محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای تصویری که روز پنجشنبه از کانال «دولت بهار» منتشر شد، با بیان اینکه فلسفه وجودی قوه قضائیه دفاع از مردم در مقابل دستگاه‌ها است، به شدت از قوه قضائیه انتقاد کرده بود.

به گزارش میزان، دادستان کل کشور، عنوان کرد: «آقای محترمی که هشت سال مدیریت کشور را عهده‌دار بودید و امروز به‌عنوان اپوزیسیون قوه قضائیه درآمده‌اید، اگر انتقاد درستی دارید، خب بفرمایید. این حرکات را چرا انجام می‌دهید. اگر راه اصلاحی دارید، بفرمایید. اینکه جمعی را دور خود جمع کنید و به قوه قضائیه بد و بیراه بگویید، از رئیس قوه قضائیه گرفته تا پایین، انواع اهانت‌ها و تهمت‌ها و جسارت‌ها را می‌گویید، آیا با این کارها درست می‌شود؟».
او ادامه داد: «کسی که مدیریت عالی کشور را عهده‌دار بوده است و خصوصا در چهار سال دوم مدیریتش مجموعه‌ای و به قول امروزی‌ها کلکسیونی از نقض قوانین، قانون‌گریزی، خلاف قوانین عمل‌کردن و ابلاغ‌نکردن قوانین مصوب که بیش از ۴۰ قانون را اعلام نکرد و رئیس مجلس را اعلام کرد، دارد».
حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه شناسنامه او از مقابله با رهبری در موارد متعدد مشحون است، گفت: «قهرکردن و ۱۱ روز خانه‌نشینی و رهاکردن دولت، بوسه بر تابوت یک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل‌ گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش زدن، اهانت به مراجع تقلید، مکرر دروغ‌گفتن، جابه‌جایی اعتبارات که می‌توان از دیوان محاسبات پرسید و صدای مجلس و دستگاه قضائی نیز بلند شد؛ از‌جمله این موارد است و آن وقت فردی با شناسنامه‌ای این‌چنینی امروز این‌گونه در عرصه مقابله با قوه قضائیه قرار گرفته و این اهانت و جسارت‌ها و توهین‌ها را بیان می‌کند و آیا این اخلاق اسلامی و دفاع از حقوق مردم است و در لباس دفاع از حقوق مردم آیا این درست است؟».


قطعا اگر شرایط فراهم شود، قوه قضائیه در برابر این حرکات ساکت نخواهد نشست


او همچنین افزود: «خدا می‌داند دلمان می‌سوزد، والله از باب نصیحت عرض می‌کنم و می‌گویم آقایان اگر می‌خواهید به ملت و مردم خدمت کنید، این راهش نیست. این قبیل اقدامات از سوی برخی افراد به‌عنوان وسیله‌ای برای خروج از انزواست. البته شاید اهداف دیگری دارند؛ ولی این راه درست نیست».
دادستان کل کشور همچنین اعلام کرد: «البته قوه قضائیه ممکن است در آینده این حرف‌هایی که زده می‌شود و این دروغ‌هایی را که گفته می‌شود و این نسبت‌هایی را که داده می‌شود، مستدل و حقوقی جواب دهد؛ ولی سکوت قوه قضائیه به معنای این نیست که از برخوردکردن عاجز است. قطعا و مسلما اگر شرایط فراهم شود و اگر موقعیت اقتضا پیدا کند، در برابر این حرکاتی که هیچ نفعی برای ملت ندارد، ساکت نخواهد نشست و باید با تدبیر حل شود».
او با بیان اینکه انتظار ما این است که خودشان متوجه شوند، سر عقل بیایند و بدانند که این روش روشی منطقی نیست، گفت: «بنده ممکن است اشکالی در کارم باشد، ممکن نه، قطعا این‌چنین است. مگر می‌شود انسانی که معصوم نیست و در معرض خطا و لغزش است، لغزش نداشته باشد؛ اما با لغزش نباید این‌گونه انسان برخورد کند. من اگر سینه‌ام را باز کنم، کلی مطلب در‌این‌باره دارم که نمی‌توانم بگویم».
حجت‌الاسلام منتظری همچنین عنوان کرد: «داریم حربه به دست دشمن می‌دهیم، بروید فضای مجازی را ببینید. دشمن چگونه دارد از این مواضع و این‌گونه حرکات و برنامه‌ها علیه نظام، انقلاب، کشور، رهبری و مردم سوءاستفاده می‌کند و ما بیاییم چاقو تیز کنیم و دست دیگران بدهیم. آیا این عقل و منطق است؟ دعا می‌کنیم که خداوند عقل ما و دیگران را زیاد کند که عاقلانه رفتار کنیم».


برخی دوست دارند به هر طریقی خود را مطرح کنند


دادستان تهران نیز روز شنبه در جلسه‌ شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران به سخنان احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و گفت: «امروز عده‌ای به بهانه برخی پرونده‌ها، دستگاه قضائی را زیر سؤال می‌برند تا چنین وانمود کنند که قوه قضائیه از مسیر اصلی خارج شده است و هم‌صدایی عوامل خارجی و داخلی علیه قوه قضائیه، قابل‌تأمل است. هیچ‌کس منکر برخی مشکلات و نقیصه‌ها در دستگاه قضائی نیست؛ اما اینکه شخصی که خود مدتی مسئولیت داشته، به خاطر چند متهم، سعی در شکستن اقتدار دستگاه قضائی کند، جای تأمل و تأسف دارد». احمدی‌نژاد در ابتدای مصاحبه تصویری خود با کنایه گفته بود: «بالاخره آدم می‌تواند علت زیادشدن پرونده‌های قضائی را به هر جایی ارتباط دهد. مثلا خشک‌سالی شده و پرونده‌ها زیاد شده است، یا بحرانی جهانی و قمر‌در‌عقرب شده و کسوف و خسوف شده. بله همه اتفاق‌های عالم در به‌وجودآمدن یک پدیده نقش دارند؛ اما بحث این است که چقدر نقش دارند و این مهم است».
به گزارش میزان، عباس جعفری‌دولت‌آبادی اظهارات این فرد درباره وضعیت زندان‌ها را خلاف واقع خواند و افزود: «اخیرا آقایی مدعی شده است کسی به زندان‌ها سر نمی‌زند؛ این در حالی است که شما معاونان و قضات دادسراها، از شدت فشار‌ها برای اجرای برنامه‌های بازدید از زندان و رسیدگی به وضعیت زندانیان از ما گله‌مند شده‌اید. در طول سال قبل، ۴۵ هزار نوبت ملاقات توسط قضات با زندانیان انجام شده است و برخی معاونان دادسرا به لحاظ عدم مراجعه به زندان‌ها توبیخ شده‌اند».
احمدی‌نژاد همچنین به فوت «ستار بهشتی» اشاره کرده و گفته بود: «در شورای امنیت ملی راجع به همان آقای ستار بهشتی، من تقریبا دعوا کردم. گفتم این چه وضعش است».
دادستان تهران در پاسخ به ادعا‌های این فرد پیرامون فوت ستار بهشتی، عنوان کرد: «در موضوع ستار بهشتی بیشترین توضیحات را دادستانی تهران به مراجع رسمی ارائه داد. دادستان تهران در دبیرخانه شورای امنیت ملی و در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و حتی به آقای نجار، وزیر وقت کشور، واقعیت‌های مرتبط با حادثه اعلام شد تا به‌ اشتباه اطلاع‌رسانی نشود و در همین رابطه پرونده قضائی تشکیل شد؛ مأمور متخلف تحت تعقیب قضائی قرار گرفت و با تحمل محکومیت حبس از زندان آزاد شد».
جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به تلاش دشمن برای سلب اعتماد مردم از مسئولان کشور، تهمت‌ها علیه نظام را هم‌سویی با دشمن دانست و افزود: «از راه‌های سلب اعتماد مردمی، این است که به مسئولان نظام نسبت‌های خلاف‌واقع داده شود و طرح موضوع قدیمی حساب‌های قوه قضائیه در این راستا صورت می‌گیرد».
دادستان تهران سکوت قوه قضائیه در مقابل چنین ادعا‌هایی را به منزله‌ بدون پاسخ‌بودن آنها ندانست و گفت: «برخی دوست دارند به هر طریق که شده خود را مطرح کنند؛ اما امروز که به کیان دستگاه قضائی حمله کرده‌اند، تأکید می‌کنیم که دستگاه قضائی در خط مقدم مبارزه با فساد بوده و همواره سعی بر این داشته‌ایم که از خط انصاف خارج نشویم؛ اما تسلیم فشار‌های وارده از سوی عده‌ای با هدف حمایت از افراد متخلف یا جریان‌های فکری انحرافی، فرقه‌گرایی و جناحی‌گری نخواهیم شد. اگر تصور کرده‌اند که با چنین هجمه‌هایی بر قوه قضائیه، قضات قلم‌ها را زمین می‌گذارند، اشتباه کرده‌اند».
جعفری‌دولت‌آبادی این را که شخصی ادعا کرده است ۸۰ میلیون نفر نزدیکان او هستند، نوعی توهم خواند و با اشاره به اینکه مردم داوران منصفی هستند، افزود: «با این اقدامات سخیف، مردم به‌تدریج درمی‌یابند که چه کسانی همراه انقلاب و پشتیبان کشورند و چه کسانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. مردم خدمتگزاران خود را به‌خوبی می‌شناسند و چنین گزافه‌هایی تأثیری بر عزم دستگاه قضائی در مقابله با مفسدان نخواهد داشت».


واکنش تاجزاده به حرف‌های احمدی‌نژاد


اما این همه انتقادات رئیس دولت نهم و دهم نیست. ۲۴ آبان که احمدی‌نژاد در بست‌نشینی حمید بقایی در حرم حضرت عبدالعظیم شرکت کرده بود، در سخنانی به‌شدت از رئیس قوه قضائیه و رئیس قوه مقننه انتقاد کرده بود. او در مصاحبه‌ای دیگر که حدود دو هفته پیش با «دولت بهار» انجام داده بود نیز درباره حمله به سفارت انگلیس در سال ۹۰ این ادعا را عنوان کرده بود که این اتفاقات با هماهنگی و برای تضعیف دولت او انجام شده است». احمدی‌نژاد همچنین گفته از طریق پخش مستقیم تلویزیونی از اشغال سفارت انگلیس مطلع شده است. رئیس دولت نهم و دهم گفته: «زنگ زدم نیروی انتظامی گفتم این چه بساطی است، مگر کشور صاحب ندارد؟ گفت نیروهای ما دارند برخورد می‌کنند و در کنترل است. گفتم تلویزیون روشن است و ایستادند (نیروی انتظامی) دارند نگاه می‌کنند، اینها می‌روند داخل و می‌آیند، این چه چیزی است، برو جمعش کن». دو روز پیش اما مصطفی تاج‌زاده، فعال اصلاح‌طلب، به این سخنان احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و در ویدئویی گفت: «این حرف‌های احمدی‌نژاد باید تبیین و رسیدگی شود». او همچنین با این پیش‌فرض که حرف‌های رئیس دولت نهم و دهم درست است، این سؤالات را مطرح کرده است: «او چه زمانی متوجه شده که این اتفاقات رخ داده است و دوم اینکه وقتی متوجه آنها شده، چه اقدامی صورت گرفته است. چون در آن زمان هم رئیس‌جمهور بوده و هم رئیس شورای عالی امنیت ملی. چه پیگیری‌هایی کرده و مسئله را چگونه به سرانجام رسانده است. چون اینها خیلی مسائل مهمی است».
سؤال سوم تاج‌زاده هم این است: «چرا احمدی‌نژاد چنین مسئله‌ای را با مردم در میان نگذاشته است و چرا الان این را می‌گوید که آقای بقایی در حال محاکمه است و آیا این کار را به‌عنوان یک گروکشی انجام می‌دهد تا محاکمه او را منتفی کند؟»
او با اشاره به اینکه محمود احمدی‌نژاد دست‌به‌جیبش خوب است، از او می‌پرسد: «اگر او به دنبال روشنگری است، چرا اسامی افراد را نمی‌آورد؟»
تاج‌زاده همچنین احمدی‌نژاد را به این محکوم می‌کند که باعث تحریم‌های گسترده علیه ایران شده است.


حرف‌های جدید حمید بقایی


اما پخش فیلم‌های ویدئویی و افشاگری‌های تیم احمدی‌نژاد تمامی ندارد. حمید بقایی، معاون سابق احمدی‌نژاد که این روزها پرونده فساد مالی او در قوه ‌قضائیه باز است، نیز روز گذشته فیلمی از خود منتشر کرد که در آن به پرداخت سکه به بعضی از اشخاص مملکتی اشاره می‌کند. او در این فیلم ویدئویی گفته است: «... در ایام تحریم‌ها جلسات زیادی شب‌ها تا پاسی از شب برگزار می‌شد. در این جلسات از فرماندهان ارشد سپاه، قوه قضائیه و قوه مقننه حضور داشتند. به‌عنوان نمونه بگویم در یکی، دوتا از این جلسات بنا به درخواست‌های خود عزیزان حاضر در جلسه، به آنها هدیه داده شد». او ادامه می‌هد: «یکی از موارد در شب عید غدیر بود، از آقای احمدی‌نژاد درخواست کردند که ما بعد از ساعت اداری می‌آییم و هدیه‌ای باید به ما داده شود. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی بود که این عزیزان شب‌ها می‌آمدند و بدون هیچ دستمزدی کار می‌کردند، قرار بر این شد که یک هدیه‌ای به آنها داده شود. فکر می‌کنم نفری چهار و پنج سکه به آنها داده شد». این سکه‌هایی که به آنها اشاره می‌شود، همین سکه‌هایی است که آقایان دریافت کرده‌اند و ما حالا باید به دادگاه برویم، به‌خاطر آن محاکمه شویم و هزاران انگ و تهمت را هم از طرف طرفداران این عزیزان بشنویم».


واکنش به حرف‌های احمدی‌نژاد و بقایی


ادعاهای بقایی اما با واکنش غلامرضا مصباحی‌مقدم مواجه شده است. او در گفت‌وگو با «خبرآنلاین»، گفت: «ادعای آقای بقایی را مبنی بر اینکه آقای احمدی‌نژاد در جلسه بررسی علل و عوامل تنش‌های اقتصادی به ما نفری پنج سکه بهار آزادی داده است، تکذیب می‌کنم و این ادعا دروغ است». همچنین به گزارش تسنیم دفتر حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی هم صحبت‌های بقایی را تکذیب کرد.
محسن رفیق‌دوست هم در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره رفتار احمدی‌نژاد و یارانش گفت: «اصولگرایان احمدی‌نژاد را از رفتارهایی که در پیش گرفته است نهی و مذمت می‌کنند، من از اول احمدی‌نژاد را قبول نداشتم، او تعادل ندارد».
او گفته: «بزرگ‌ترین مشخصه احمدی‌نژاد این است که به ولایت مؤمن نیست و با این رفتار و اعمال به‌دنبال اسم و رسم است. ان‌شاءالله به‌زودی خدمتش خواهند رسید و قوه قضائیه در حال تکمیل پرونده است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy