Thursday, Nov 30, 2017

صفحه نخست » جدال توئیتری ترامپ و نخست وزیر بریتانیا + فیلم واکنش تند نماینده پارلمان بریتانیا

trump_theresaMay_11302017.jpgصدای آمریکا، پس از بازنشر یک توئیت گروه راست افراطی در بریتانیا از سوی ترامپ، این موضوع به جدل کلامی نخست وزیر بریتانیا و رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شد.

پرزیدنت ترامپچهارشنبه شنب به تندی از «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا انتقاد کرد.

ماجرا از توئیت روز چهارشنبه رئیس جمهوری آمریکا شروع شد. آقای ترامپ سه ویدئوی مناقشه برانگیز را که توسط اعضای ارشد یک گروه راست افراطی در بریتانیا منتشر شده بود را در توئیتر خود باز نشر کرد. توئیت ها سه فیلم را نشان می دهد که مدعی می شود در آن مسلمان ها به شهروندان اروپایی حمله کرده اند. ویدئوهایی که درباره اصالت آن، تردید است. این ویدئو ها را جیدا فرنسن از معاونان گروه «اول بریتانیا» منتشر کرد.

بعد از انتشار این ویدئوها توسط پرزیدنت ترامپ، نخست وزیر بریتانیا در واکنش گفت که پخش نفرت به تنش ها می افزاید و کار غلطی است.

چهارشنبه شب، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی به خانم می انتقاد کرد. او نوشت: بر من تمرکز نکن، بر تخریب تروریستهای اسلامی رادیکال تمرکز کن که بریتانیا را فرا گرفته. ما وضعمان خوب است!

trumpUKtweekTM.jpg

واکنش تند نماینده پارلمان بریتانیا به ترامپ:

مقامات هلندی: بازنشر توئیت «ضد مسلمانان» از سوی ترامپ اشتباه بود:

trumpUKtweekTM2.jpg

در یک روز گذشته بازنشر این ویدئوها توسط ترامپ واکنش هایی را هم در آمریکا در پی داشته و باعث ایجاد ترس از تاثیر منفی آن بر وضع آمریکاییان مسلمان شده است.

الهام جَگری، از بخش آزادی مذهبیدر شورای روابط عمومی مسلمانان آمریکا می گوید: این نظرات به نفرت پراکنی و جدایی مردم از یکدیگر اعتبار می دهد، هدف این ویدیوها جز ایحاد نفرت و ترساندن مردم از گروهی دیگر، ترساندن مسلمانان و پخش نفرت و ترس و در نهایت خشونت چیز دیگری نیست. ما در این مملکت چنین چیزی نمی خواهیم.

«نیهاد عَواد» مدیر شورای روابط آمریکایی-اسلامی نیز درباره توئیت آقای ترامپ می گوید این توئیت نشان می دهد که ایشان از مشورت یک شخص بالغ در کاخ سفید محرومند. کجا هستند کسانی که باید اطلاعات و ویدیوهای رسیده را برای ایشان غربال کنند. ایشان از کاخ سفیدی صحبت می کند که نماینده ملت آمریکاست و این ملت، ملت رهبری کننده جهان است.

یک سخنگوی کاخ سفید گفت نمی داند آقای ترامپ چگونه به ویدیوهای منتشره در آنلاین دست یافته، ولی یکی از آنها قبلاً توسط میزبان محافظه کار یک برنامه تاک شو که مورد علاقه پرزیدنت است پخش شده بود.

اگرچه اصیل بودن ویدیوی منتشر شده مورد سوال قرارگرفته ولی سخنگوی کاخ سفید می گوید چه این ویدیو واقعی باشد یا نه، تهدید، یک تهدید واقعی است و این چیزی است که رئیس جمهوری درباره آن حرف می زند، یعنی مرزهای مطمئن.

درهمین حال در کنگره آمریکا، برخی قانونگذاران هر دو حزب می گویند تصمیم پرزیدنت به باز توئیت کردن این ویدیوها نادرست بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy