Tuesday, Dec 12, 2017

صفحه نخست » درخشش دو مهاجم ایرانی در فوتبال اروپا؛ دردسر تازه کی‌روش

Ansarifard_Kaveh_Rezaei.jpgشرق ـ رقابت‌های باشگاهی در سراسر دنیا در شرایطی در حال پیگیری و برگزاری است که امسال سال منتهی به جام جهانی است و بازی‌ها نه‌تنها فشرده‌تر برگزار می‌شود بلکه بازیکنان حاضر در این لیگ‌ها هم برای رسیدن به پیراهن تیم ملی و در نتیجه حضور در جام جهانی روسیه، انگیزه مضاعفی دارند. این موضوع شامل حال بازیکنان ایرانی هم می‌شود؛ کشوری که بعد از برزیل، به‌عنوان دومین تیم توانست از رقابت‌های انتخابی حضورش در روسیه را قطعی کند. امسال فارغ از باانگیزه‌بودن بازیکنان شاغل در لیگ، رقابت بسیار دشواری هم بین لژیونرها در جریان است؛ به‌ویژه مهاجمان تیم ملی ایران که به نظر می‌رسد شرایط خوبی دارند؛ حداقل نیمی از آنها که این‌طور است. اگر به حضور مهاجمان تیم ملی ایران در لیگ‌های مختلف اروپایی پرداخته شود، مشخص می‌شود که سردار آزمون، مهاجم جوان تیم روبین کازان فعلا از لحاظ گلزنی نتوانسته به سطح بالایی برسد و رضا قوچان‌نژاد هم در تیم هیرنفین، نوسان زیادی داشته است. در این میان دو مهاجم دیگر فوق‌العاده آماده نشان داده‌اند؛ کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی.

آقای گل لیگ


کریم انصاری‌فرد روزهای دشواری را سپری کرد؛ از ناکامی در اوساسونای اسپانیا گرفته تا تبعید به لیگ نه‌چندان مطرح یونان و از آن بدتر حضور در تیم تقریبا معمولی‌ای به نام پانیونیوس. بااین‌حال کریم روحیه‌اش را از دست نداد و جنگید. گلزنی‌های متوالی‌اش در پانیونیوس، نظر مسئولان المپیاکوس، یکی از دو تیم مطرح یونانی را به خود جلب کرد و کریم راهی این باشگاه شد. حضور کریم در المپیاکوس هم البته چندان خوب از آب در نیامد؛ چون سرمربی پرتغالی وقت این تیم اعتقادی به کریم ایرانی نداشت و فرصت بازی به انصاری‌فرد نداد. خبر بدتر برای کریم، خروج نامش از فهرست بازیکنان المپیاکوس بود که قرار بود در لیگ‌قهرمانان اروپا بازی کنند. به‌همین‌سادگی کریم انصاری‌فرد شانس تقابل با دو باشگاه بزرگ بارسلونا و یوونتوس را در این رقابت‌های مهم از دست داد. البته جنگندگی او باعث شد خودش را به تیم تحمیل کند؛ تغییر و تحول در نیمکت المپیاکوس با تلاش انصاری‌فرد در تمرینات همراه شد و این مهاجم ۲۷ساله ایرانی بالاخره خودش را به‌عنوان مهاجم اصلی این تیم جا انداخت. بازی‌کردن به‌عنوان بازیکن ثابت همان و درخشیدن هم همان. حالا کریم انصاری‌فرد بعد از سپری‌شدن ۱۴ هفته از رقابت‌های سوپرلیگ یونان، با هفت گل زده عنوان آقای گلی لیگ را در اختیار دارد. در واقع کریم به‌تنهایی هفت گل از ۳۱ گل زده تیمش را وارد دروازه رقبا کرده تا با سهم‌داشتن در ۲۳ درصد گل‌های زده این فصل در لیگ، کارنامه فوق‌العاده‌ای داشته باشد. تثبیت او در ترکیب اصلی هم دیگر اتفاق خوبی است که برایش افتاده؛ چون در ۱۰ بازی اخیر، کریم هفت بار به‌عنوان بازیکن فیکس و سه بار هم به‌عنوان یار ذخیره وارد میدان شده است. البته در صدر گلزنان لیگ یونان، کریم تنها نیست و رقابت پایاپایی با پدرو کانده، بازیکن پرتغالی تیم جیانینا دارد که او هم هفت‌گله است و ۴۴ درصد گل‌های تیمش را زده است. موضوع دیگری که گلزنی‌های کریم را درخشان‌تر می‌کند این است که او با همین گل‌ها تیمش را فعلا صدرنشین لیگ یونان کرده و المپیاکوس با یک امتیاز اختلاف نسبت به پائوک و با ۲۹ امتیاز صدرنشین است.


فرار به سوی خوشبختی


دیگر مهاجم لژیونر ایرانی که این روزها خوش می‌درخشد، کاوه رضایی است؛ مهاجم ۲۵ساله ایرانی در ژوپیلر لیگ بلژیک مشغول بازی است و اتفاقا او هم یکی از برترین گلزنان این لیگ است. کاوه که این روزها برای تیم شارلووا در این کشور بازی می‌کند، با هشت گل زده در رده دوم برترین گلزنان لیگ قرار دارد و یکی از بهترین‌های تیمش است. اتفاقا همین هفته کاوه باز در جمع برترین‌های هفته انتخاب شد تا نشان دهد بی‌دلیل نیست که مسئولان شارلووا از داشتن چنین بازیکنی خوشحال هستند. کاوه اما برعکس کریم انصاری‌فرد که در اروپا به‌دنبال یافتن تیمی به‌عنوان سکوی پرتاب بود، راه نجاتش را رفتن از ایران دانست. او که فصل پیش در تیم استقلال با علیرضا منصوریان توفیق چندانی نداشت، در ابتدای همین فصل بی‌خیال این تیم شد و تصمیم گرفت راهی بلژیک شود؛ تصمیمی که حالا مشخص شده کاملا درست است؛ کاوه زمانی که در استقلال بازی می‌کرد هرگز به تیم ملی دعوت نشد ولی حضورش در شارلووا و گلزنی‌های مکرر در این تیم، کارلوس کی‌روش را قانع کرد که او را به تیم ملی دعوت کند. حالا او نه‌تنها طعم حضور در تیم ملی را چشیده بلکه امید زیادی دارد که بتواند یکی از بازیکنان ایران در جام جهانی باشد. کاوه برای رسیدن به این منظور تمام تلاشش را کرده و همین حالا هم به‌طور مرتب در ترکیب اصلی تیمش بازی می‌کند؛ او تا‌به‌حال ۱۶ بار در ترکیب ثابت تیم شارلووا به میدان رفته و یک بار هم به‌عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شده است؛ ولی اتفاق خوب برای کاوه این است که یکی از مهره‌های کلیدی تیمش است و با شارلووا در رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ هم قرار گرفته است؛ تیم آنها بعد از بروژ ۴۴ امتیازی با ۳۶ امتیاز در رده دوم ایستاده است.


درخشش در اروپا، نیمکت‌نشینی در تیم ملی؟


دردسرهای کارلوس کی‌روش شروع شده است؛ شاید خیلی‌ها از این دردسر به‌عنوان دردسر شیرین یاد کنند ولی همین حالا سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران باید تصمیم سختی مبنی بر استفاده‌کردن از مهاجمان تیم ملی بگیرد. سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد پیش‌تر توانایی‌هایشان را در تیم ملی نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند هر بار در پیشانی خط حمله قرار گرفته‌اند، تا حد توان تلاش کرده‌اند. مهدی طارمی هم که با درخشش در پرسپولیس و رسیدن به ‌عنوان آقای گلی، نشان داد مهاجمی قابل‌قبول است؛ به‌ویژه اینکه به کی‌روش در راه رسیدن به جام جهانی هم کمک کرده است. حالا به این سه نفر باید کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی هم اضافه شود تا مشخص شود کارلوس کی‌روش برای انتخاب مهاجم اصلی در تیم ملی چه دردسر بزرگی دارد. تا اینجا از کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی بیشتر به‌عنوان بازیکن ذخیره در تیم ملی استفاده شده و فرصت به سه نفر دیگر بیشتر رسیده است ولی شاید از همین حالا و با توجه به درخشش کنونی این دو نفر ورق برگردد و کاوه و کریم بتوانند خودشان را به ترکیب اصلی تیم ملی هم تحمیل کنند. البته این تنها دردسر کی‌روش نیست چون اگر قرار باشد فهرست ۲۳‌نفره‌اش برای تیم ملی جهت حضور در تیم ملی را اعلام کند، آن وقت شاید مجبور باشد قید یکی، دو تا از مهاجمان آماده این روزهایش را هم بزند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy