Tuesday, Dec 12, 2017

صفحه نخست » مصوبه مجلس برای بازگشت سپنتا نیکنام

Sepanta_Niknam.jpgایسنا ـ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ماده‌ای در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها موافقت کردند که در صورت تایید آن از سوی شورای نگهبان و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد باز می‌گردد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس ماده ۴ این طرح را به تصویب رساندند که براساس آن این قانون از زمان برگزاری دوره پنجم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا لازم الاجرا است.

در ماده ۱ این طرح نمایندگان مصوب کرده بودند که اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی امکان نامزدی در انتخابات شوراها را دارند.

پیش از تصویب این ماده قاضی‌پور در تذکری گفت: با این نحو از قانون نویسی قانون عطف به مسبوق می‌شود در حالی که نباید به این شکل قانون گذاری شود.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان نیز در این‌باره گفت: در این انتخابات حقی حذف شده است و آنچه در این قانون آمده از ابتدا وجود داشته است و باید در شورای شهر پنجم هم اعمال شود.

پیش از این شورای نگهبان ایرادی را در مورد عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا وارد کرده بود و در حال حاضر با رای دیوان عدالت اداری عضویت این عضو زرتشتی شورای شهر یزد در این شورا تعلیق شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy