Tuesday, Dec 12, 2017

صفحه نخست » انتقاد تند عباس عبدی از سخنگوی دولت

Abbas_Abdi.jpgفرارو- عباس عبدی روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی در واکنش به دفاع نوبخت از افزایش عجیب و غریب نرخ عوارض خروج از کشور نوشت: درآمد دولت از عوارض خروج تقریبا برابر افزایش ۵۰ تومان بر هر لیتر بنزین است. دولتی که در۲مرحله ۱۵۰٪ بر قیمت بنزین افزود و اعتراضی نبود حالا عاجز از افزایش ۵٪ی آن است و به جایش به ۳ برابر کردن عوارض خروج متوسل شده است. فهم اقتصادی و اجتماعی رییس سازمان برنامه همین‌قدراست. با این مدیر آینده اقتصادکشور معلوم است.

به گزارش فرارو، گفتنی است محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2، در توجیه افزایش چند برابری نرخ عوارض خروج از کشور، با کنایه به "دارندگی و برازندگی" اشاره کرد و گفت: افرادی که به کشورهای خارجی می روند یک مقدار هم به گردشگری کشور خودشان کمک کنند. ما از آن ها سپاسگذاریم و این را یک مشارکت عمومی در توسعه زیرساخت های گردشگری کشور تلقی می کنیم، به همین خاطر هم در بودجه سال ۹۷ برای گردشگری منابع ویژه ای درنظر گرفته‌ایم.

twab.jpg

وی ادامه داد: زمینه توسعه برای گردشگری در داخل کشور فراهم شده است، با این حال همه گلایه دارند چرا به موزه‌ها و آثار باستانی رسیدگی نمی‌شود. سازمان میراث فرهنگی نیز انتظار دارد برای جذب گردشگر فرصتی را ایجاد کنیم، اما همه باید در این مورد مشارکت داشته باشیم، همانطور که به کشورهای دیگر می‌رویم، به کشور خودمان هم بپردازیم و زیرساخت‌های گردشگری را فراهم کنیم.

نوبخت همچنین گفت: در همه دنیا اینگونه است، رییس جمهور یکی از همین کشورهای همسایه اعلام کرد که نه تنها هتل‌ها، بلکه راه‌ها و جاده‌ها را بخش خصوصی می‌سازد و دولت هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کند. ما هم می‌توانیم چنین مشارکتی داشته باشیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy