Wednesday, Dec 13, 2017

صفحه نخست » ورود یک هیأت بحرینی حامل پیام صلح به اسرائیل + سفر هیأت تجاری اسرائیلی به بحرین

رادیو زمانه - دشمنی مشترک با ایران روابط کشورهای عربی با اسرائیل را بهبود بخشیده. در ادامه اخبار مرتبط با این موضوع، یک هیأت نمایندگی بحرینی با پیام صلح به اسرائیل سفر کرد.

به گزارش روزنامه‌های اسرائیلی و شبکه خبری «الجزیره»، این هیأت بحرینی یکشنبه ۱۹ آذر / ۱۰ دسامبر وارد اسرائیل شده است.

این هیأت با نام «این بحرین است» (This Is Bahrain) از بیش از ۲۰ عضو تشکیل شده. اعضای این گروه برای چهار روز در اسرائیل باقی می‌مانند تا «حامل پیام مدارا و هم‌زیستی دینی باشند.»

سفر هیأت بحرینی همزمان است با بالاگرفتن تنش‌ها بر سر مسئله فلسطین. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه ششم دسامبر گفت که بیت‌المقدس (اورشلیم) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و دستور انتقال سفارت ایالات متحده از تل‌آویو به آنجا را صادر کرده است.

این تصمیم با مخالفت گسترده متحدان آمریکا در اروپا و خاورمیانه رویارو شد، اتحادیه عرب علیه آن موضع سختی گرفت و حکومت خودگردان فلسطین روابط خود با آمریکا را قطع کرد.

bnew-3.jpgهمچنین سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین، غزه و کرانه باختری صحنه اعتراض‌های مردمی به این تصمیم بود. این اعتراض‌ها تا کنون دو کشته و صدها زخمی برجای گذاشته.

وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای نسبت به این تصمیم اعتراض کرده و آن را تهدیدی برای «فرآیند صلح خاورمیانه» دانسته بود.

هیأت تجاری اسرائیلی به بحرین سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ بعد از سفر گروهی از جمعیت «این بحرین است» به فلسطین اشغالی، ماه آینده یک هیأت تجاری از رژیم صهیونیستی عازم این کشور خواهد شد.

خاخام «آبراهام کوپر» دبیر انجمن مرکز «سیمون وایزنتال» در فلسطین اشغالی (سازمان‌دهنده سفر هیأت بحرینی) به روزنامه «جروزالم پست» گفت: «بحرین نیز این (سفر تجار اسرائیلی) را تایید کرده است. این هیأت از مرکز وایزنتال خواهد بود».

وی هدف از این سفرها را ایجاد ارتباطات مستقیم بین بحرین و رژیم صهیونیستی، که ابتدا غیرسیاسی است اما آغاز برای عادی‌سازی دیپلماتیک نیز باشد، اعلام کرد.

کوپر سفر هیأت ۲۴ نفره بحرینی به فلسطین اشغالی را یک «دستاورد» توصیف کرده و افزود: «بیشتر این هیأت را مهاجرانی که اکنون در بحرین زندگی می‌کنند تشکیل می‌داد اما در جمع آنها بومیان بحرینی نیز بود.»

وی این سفر هیأت بحرینی را درپی وعده «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین به «ماروین هائر» رئیس مرکز واینزتال، درباره دادن مجوز و تسهیل سفر اتباع این کشور به فلسطین اشغالی دانست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy