Thursday, Dec 14, 2017

صفحه نخست » نمایندگی ایران در سازمان ملل: شواهد ارسال موشک به یمن جعلی‌‌ست

us-UNasdad.jpgرادیو فرانسه: نیکی هیلی، نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل، در کنفرانس مطبوعاتی که دیروز در یک پایگاه نظامی در واشنگتن برگزار کرد، اظهار داشت که این کشور به زودی تشکیل یک ائتلاف بین المللی را برای عقب راندن ایران در منطقه در دستور کار قرار می دهد. نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل این سخنان را حین ارایۀ باقی مانده های موشکی ایراد کرد که به گفتۀ او متعلق به جمهوری اسلامی است و توسط حوثی های یمن به سوی عربستان سعودی پرتاب شده است.

در این کنفرانس خبری، نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت : "خواهید دید که آمریکا ائتلاف بین المللی را تشکیل خواهد داد تا ایران را حقیقتاً به عقب براند." نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت که توافق اتمی با ایران به تعدیل رفتار این کشور در عرصه های دیگر منجر نشده و جمهوری اسلامی ایران خود را مجاز به انجام هر کاری می داند. نیکی هیلی اضافه کرد که رژیم ایران بر آتش منازعات منطقه ای از جمله جنگ داخلی یمن می دمد.

پیش از این سازمان ملل در گزارشی جداگانه موشک های پرتاب شده توسط حوثی های یمن علیه عربستان سعودی را متعلق به ایران دانسته بود. دولت عربستان نیز حملات موشکی حوثی های یمن را نوعی اعلان جنگ از سوی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرده و گفته است که در زمان مقتضی پاسخ تحریکات این کشور را خواهد داد.

امروز همچنین در اظهاراتی جداگانه، وزیر امور خارجۀ فرانسه، "ژان-ایو لودریان" گفت که پیش از سفرش به تهران در ژانویه آینده، در هجدهم دسامبر برای ملاقات با همتای آمریکایی اش، رکس تیلرسون، عازم واشنگتن می شود. وزیر امور خارجۀ فرانسه افزود که در سفرش به تهران دربارۀ سه موضوع با رهبران ایران گفتگو خواهد کرد : این سه موضوع، به گفتۀ لودریان، از این قرارند : الف) توافق اتمی باید محترم شمرده شود. ب) برنامۀ موشک های بالستیکی ایران تعادل منطقه را برهم می زند. و ج) فرانسه با حضور نظامی ایران در سوریه مخالف است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy