Friday, Dec 15, 2017

صفحه نخست » بازجویی سازمان امنیت اسرائیل از وبلاگ‌نویس پناهنده ایرانی به این کشور

israel_12142017.jpgرادیو زمانه، ندا امین وبلاگ‌نویس که از اسرائیل پناهندگی گرفته، به دلیل «تماس غیرقانونی و مشکوک با ایران»، از سوی سرویس امنیتی سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل، شین بت (شاباک) مورد بازجویی قرار گرفته است.

در بیانیه شاباک آمده است که ندا امین پس از رفتن به اسرائیل، با «نمایندگان ایران» تماس گرفته و به همین دلیل از سوی سرویس امنیتی این کشور بازجویی شده است.

در بیانیه شاباک از کلمه‌ای عبری درباره افرادی که امین با آنها تماس گرفته استفاده شده که می‌تواند به عنوان «مامور» یا «مقامات رسمی» ترجمه شود.

یکی از مقامات رسمی اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفته است کسانی که با ندا امین تماس داشته‌اند، فامیل او نبوده‌اند و تماس از داخل ایران بوده است.

ندا امین بازداشت نشده اما پرونده‌ای علیه او گشوده شده است.

او در پاسخ به تماس خبرنگار خبرگزاری رویترز گفته است علاقه‌ای ندارد درباره این موضوع صحبت کند.

او تنها گفته است خوب و آزاد است و در خانه یکی از دوستانش به سر می‌برد.

ندا امین که اهل تهران است، گفته است پدرش یهودی و مادرش مسلمان بوده و خودش باور دارد یهودی است.

اسرائیل در ماه اوت خانم امین را که قبلا در ترکیه بود و برای یک سایت خبری اسرائیلی کار می‌کرد، به دلایل انسان‌دوستانه و زمانی که با تهدید به اخراج از ترکیه و بازگردنده شدن به ایران روبه‌رو شده بود، به عنوان پناهنده پذیرفت.

هزاران یهودی مهاجر ایرانی در اسرائیل سکونت دارند. این کشور قبلا به شهروندان یهودی ایرانی اجازه سفر یا مکاتبه با خانواده خود را در ایران می‌داد.

بر اساس قوانین اسرائیل که دشمن جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، تماس با نهادهای نظامی یا سایر نهادهای مشابه ایرانی ممنوع است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy