Friday, Dec 15, 2017

صفحه نخست » خروج جهانگیری از دولت برای انتخابات ۱۴۰۰ به صلاح نیست

jahangiri_12142017.jpgرویداد۲۴- اسماعیل گرامی مقدم، سخنگو حزب اعتماد ملی گفت: جهانگیری در دولت دوازدهم تنها کسی است که در حال حاضر در راستای عمل به مطالبات مردم که از آقای روحانی داشتند، قدم برمی‌دارد و به همین دلیل به‌هیچ‌وجه خروج او از دولت به صلاح نیست.
صادق زیباکلام در گفت‌وگویی مطرح کرده بود که «به نظرم جهانگیری باید کنار بکشد و خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده کند. جهانگیری آمادگی کار اجرائی را دارد. البته ما باید کنار روحانی بمانیم و با او بسوزیم و بسازیم.»
این برای اولین بار نیست که بحث درباره استعفا اسحاق جهانگیری که در تبلیغات انتخاباتی اردیبهشت‌ماه بسیار خوش درخشید مطرح می‌شود یک‌بار در زمان تکمیل کابینه دوازدهم این مسئله به میان کشیده شد و آن را به‌احتمال شهردار شدن وی برای شهر تهران ربط دادند و بار دیگر دو ماه پیش بود که مجدد خبری در این رابطه به بهانه گلایه او به موازی کاری‌ها در دولت رسانه‌ای شد ولی در هر دو موردتکذیب شد و اسحاق جهانگیری به کار خود تحت عنوان معاون اول روحانی ادامه داد.
اما این بارخبراستعفا او از سوی رقبا روحانی در دوران انتخابات به میان نیامد، بلکه برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب به دلیل پاسخگو نبودن حسن روحانی در برابر مطالبات مردمی این مسئله را به میان کشیدند، البته تمام فعالان این طیف سیاسی چنین نمی‌اندیشند.
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و از اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با مفید یا مضر بودن استعفای اسحاق جهانگیری از دولت دوازدهم برای کاندیداتوری سال 1400 گفت: پیش از بررسی مفید یا مضر بودن مسئله فوق بر این تصور نیستم که چنین بحثی وجود داشته باشد چراکه تا سال 1400 زمان‌داریم و آقای جهانگیری هم ازجمله مدیران کارآمد جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و نبود او در دولت قطعاً با خساراتی برای این دوره از ریاست جمهوری همراه خواهد بود.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه افزود: جهانگیری در دولت دوازدهم تنها کسی است که در حال حاضر در راستای عمل به مطالبات مردم که از آقای روحانی داشتند، قدم برمی‌دارد و به همین دلیل به‌هیچ‌وجه خروج او از دولت به صلاح نیست.
وی در رابطه با کاندیداتوری جهانگیری برای ریاست جمهوری سیزدهم اضافه کرد: به نظر نمی‌رسد هنوز آقای جهانگیری تصمیمی در رابطه با کاندیداتوری خود گرفته باشد؛ زیرا زمان زیادی در پیش روداریم و متغیرهای سیاسی در فضای جمهوری اسلامی، آرایش‌های احزاب سیاسی و جریان‌ها تغییر خواهد کرد و به هم می‌ریزد. البته شکی در وجود صلاحیت او برای کاندیداتوری ریاست جمهوری وجود ندارد ولی اینکه از اکنون وارد این عرصه شوند، عجولانه است و او هم بیشتر به فکر دنبال کردن برنامه‌های دولت در اجرا است بنابراین به نظر می‌رسد موضوع فوق نه برای خود او و نه حامیانش مطرح نیست.
سخنگوی حزب اعتماد ملی دراین‌باره که حضور جهانگیری در دولت برای اصلاح‌طلبان مفیدتر است، توضیح داد: حضور جهانگیری در دولت مفیدتر از نبود او است و درصورتی‌که تصمیم به کاندیداتوری گرفت نیازی نیست از اکنون اقدام به استعفا کند و کنار گذارده شود.
این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این خصوص تصریح کرد: آقای جهانگیری شناخته‌شده است و برای معرفی خود نیازی به خروج از دولت ندارد. او از حسن شهرت برخوردار است و باید بیشتر به فکر ادامه کار تا خروج از دولت باشد.
گرامی مقدم دراین‌باره که اسحاق جهانگیری تا چه اندازه در تحقق وعده‌های حسن روحانی به مهم‌ترین بخش از رأی‌دهندگان خود یعنی اصلاح‌طلبان موفق بوده است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد آقای جهانگیری پیگیری‌های خود را انجام می‌دهد ولی باید به این نکته هم توجه داشت که آقای روحانی با در نظر گرفتن تمام محدودیت‌ها تا چه اندازه به این مطالبات پاسخ مثبت می‌دهد؟ آقای روحانی هم می‌گوید که پیگیر مطالبات هستم ولی آن دسته از مطالبات حامیان آقای روحانی دنبال می‌شود که در جریان اصولگرا معتدل بوده است.
وی در این خصوص ابراز کرد: جمله فوق بدین معنا است که مطالبات طیف آقای لاریجانی مورد پیگیری قرارمی گیرد، بدین معنا خواسته افرادی که در حمایت از آقای روحانی نقش بسیار کم و کوچکی داشتند، دنبال می‌شود و این گروه دستاوردهای ائتلاف را مصادره کرده‌اند. به همین دلیل از مطالبات مردم غفلت صورت گرفته و گلایه‌مندی جریان اصلاح‌طلب از این دسته از اصولگرایان معتدل است، اما جهانگیری بر اساس میزان توان خود همواره مطالبات را پیگیری کرده و خواستار اجرایی شدن آن‌ها بوده و همین روند را ادامه خواهد داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy