Saturday, Dec 16, 2017

صفحه نخست » دیدبان حقوق بشر آزادی فوری رضا شهابی را خواستار شد

Reza_Shahabi.jpgرادیو فردا ـ در پی وخامت وضع جسمانی رضا شهابی، عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای که روز شنبه، ۲۵ آذرماه، منتشر شد آزادی فوری او را خواستار شد.

مدیر بخش خاورمیانه این سازمان مدافع حقوق بشر در این بیانیه آزادی «فوری و بی قید و شرط» آقای شهابی را خواسته است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه روز پنج‌شنبه هفته گذشته در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که رضا شهابی، عضو زندانی هیئت مدیره این تشکل، در زندان «سکته خفیف» کرده، ولی «به بیمارستان اعزام نشده ‌است».

به گزارش کانال تلگرامی این سندیکا و نیز کمیته دفاع از رضا شهابی، خانواده این فعال کارگری در ملاقات روز چهارشنبه، ۲۲ آذر، متوجه شدند که «نیمه چپ صورت رضا افتادگی داشته و زیر چشمش نیز فرورفتگی» داشته‌ است.

در این ارتباط، رضا شهابی به خانواده خود گفته‌ است که پزشک زندان رجایی‌شهر کرج به او اطلاع داده که سکته خفیف کرده ‌است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه پیشتر اعلام کرده بود که بیماری‌های جسمی این فعال کارگری «ناشی از ضرب و شتم مأموران امنیتی هنگام بازداشت در سال ۸۹ و ضرب و شتم هنگام بازجویی» است.

این اتهام پیش از این بارها تکرار شده‌، اما مقام‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران پاسخی به آن نداده‌اند.

سارا لیا ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیدبان حقوق بشر، روز شنبه در بیانیه این سازمان ضمن تاکید بر لزوم آزادی آقای شهابی گفت: «این که بگذارند سلامتی رضا شهابی بیش از این در زندان لطمه ببیند، مخصوصاً وقتی که او را فقط به خاطر فعالیت صلح‌جویانه‌اش به حبس انداخته‌اند، بی‌رحمانه است و بس.»

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه با توجه به اینکه دوره محکومیت رضا شهابی پایان یافته است و «برای آزار و اذیت بیشتر و به‌طور فراقانونی همچنان زندانی است»‌، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط او شد.

رضا شهابی هنگامی که در ۱۸ مرداد سال جاری تحت فشار دادستانی خود را به زندان رجایی‌شهر کرج معرفی کرد، متوجه شد که مرخصی پزشکی‌اش که از سوی پزشکی قانونی تجویز شده بود، از سوی دادستانی مردود شناخته شده است و باید ۹۶۸ روز دیگر در زندان بماند.

رضا شهابی در واکنش به این موضوع اعتصاب غذا کرد.

تاکنون شماری از تشکل‌های کارگری در ایران و نیز فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، ‌کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری و اتحادیه جهانی کارگران صنعتی خواستار آزادی رضا شهابی شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy