Wednesday, Dec 20, 2017

صفحه نخست » احتمال تعلیق کشتی ایران به‌خاطر پرونده علیرضا کریمی

Alireza_Karimi.jpgشرق ـ به‌غیر از حواشی حضور عباس جدیدی در انتخابات دیروز فدراسیون کشتی آنچه بلافاصله خبرساز شد، صحبت‌های رسول خادم درباره احتمال تعلیق کشتی ایران بود. رقابت‌های علیرضا کریمی در مسابقات کشتی آزاد امیدهای جهان، مشکلاتی برای ایران به‌وجود آورد.

این مسابقات در هفته اول آذر در حالی در لهستان برگزار شد که کریمی در دور نخست مقابل کشتی‌گیری از روسیه تعمدانه شکست خورد و با توجه به فینالیست‌شدن حریفش راهی مرحله شانس مجدد شد.

آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران که شانس اول قهرمانی در این وزن به‌شمار می‌رفت، در نخستین مصاف خود در این مرحله (شانس مجدد) باید به مصاف نماینده اسرائیل می‌رفت که از این کار امتناع کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. انتشار فیلمی که در آن مربی ایران به کریمی فرمان می‌داد «باید ببازی» بازتاب گسترده‌ای در کشور و حتی رسانه‌های بین‌المللی پیدا کرد. این اتفاق تلخ باعث شد تا فضای ورزش کشور هم ملتهب شود. تا جایی که رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی، از مسئولان نظام خواست تا سیاست تازه‌ای برای رویارونشدن ورزشکاران ایرانی با اسرائیلی‌ها اتخاذ کنند. چند روز بعد مسئله پیچیده‌تر هم شد و حالت یک بحران ملی را به خود گرفت.
اتحادیه جهانی کشتی با رسانه‌ای‌کردن پرونده علیرضا کریمی در سایت رسمی خود از کمیته‌های انضباطی و اخلاق خود خواست تا با جدیت پیگیر این پرونده باشند و نتیجه نهایی را به هیئت‌رئیسه ارائه دهند.
رسول خادم دیروز دقایقی پس از پیروزی در انتخابات فدراسیون در جمع خبرنگاران از بزرگ‌بودن این مشکل خبر داد. «خطر تعلیق واقعا جدی است. فدراسیون جهانی روی کشتی ایران حساس شده اما من با توجه به حضورم در هیئت‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی همه تلاشم را می‌کنم تا بتوانم این مشکل را برطرف کنم. باید بگویم پس از اتفاق‌هایی که افتاد، خطر بزرگی نزدیک کشتی ایران و ورزش است و من امیدوارم بتوانم مشکل را حل کنم».
خادم یکی از اعضای هیئت‌رئیسه اتحادیه جهانی است، پیش از این تصور می‌شد با توجه به نفوذی که خادم در اتحادیه جهانی دارد، این مسئله ختم به خیر می‌شود اما مشکل اینجاست که این پرونده حالا به سطحی بالاتر از اتحادیه جهانی رفته و کمیته بین‌المللی المپیک به آن ورود کرده است. رسول خادم دراین‌باره گفت: «علاوه بر اتحادیه جهانی کشتی، کمیته بین‌المللی المپیک هم به این مسئله ورود کرده و به‌همین‌دلیل کار فدراسیون کشتی ایران سخت‌تر هم شده است. باید ببینیم با کمک خدا و با تدبیری که اندیشیده می‌شود در این زمینه چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا مسیر کسب افتخار کشتی حفظ شود و در‌عین‌‌حال چارچوب‌ها و روابط و سیاست کشور هم مورد توجه قرار گیرد و در نهایت بتوانیم از این چالش بزرگ بیرون بیاییم». خادم از وزارت ورزش و دیگر نهادها خواست با دیپلماسی مؤثر این خطر را رفع کنند؛ همان‌طور که با دیپلماسی موفق شدند پرونده محرومیت پرسپولیس و مهدی طارمی را سروسامان دهند.
کمیته بین‌المللی المپیک هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده است. مطمئنا در صورت حساس‌شدن این نهاد بین‌المللی به موضوع باخت و کشتی‌نگرفتن عامدانه کریمی، ورزش ایران با یک پرونده مهم بین‌المللی روبه‌رو خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy