Saturday, Dec 23, 2017

صفحه نخست » دستگیری تفنگدار آمریکایی به اتهام طرح حمله تروریستی از جانب داعش

SF_terror_12232017.jpgایران اینترنشنال، مأموران امنیتی فدرال آمریکا یک تفنگدار دریایی این کشور را به اتهام توطئه برای یک عملیات تروریستی در سانفرانسیسکو در دوران کریسمس که از جانب داعش طراحی شده بوده دستگیر کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی روز شنبه دوم دی ماه می‌نویسد: «اوریت آرون جیسون ۲۶ ساله، قصد داشته در محل توریستی Pier۳۹ شهر سانفرانسیسکو عملیات تروریستی خود را انجام بدهد. کریستوفر مک‌کینی افسر ویژه اطلاعاتی (پلیس فدرال) اف‌بی‌آی با دادن شهادت‌نامه‌ای در دادگاه این شهر، جزئیات این عملیات خنثی‌شده را برملاء کرده است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مظنون در صحبت با مأمور مخفی اف‌بی‌آی گفته بوده که او قصد دارد بمب‌گذاری در مرکز توریستی سانفرانسیکو را بین ۱۸ تا ۲۵ دسامبر انجام دهد، «زیرا کریسمس و شلوغی رفت و آمد در این دوران بهترین زمان حمله می‌باشد.»

در شهادت‌نامه مک‌کینی آمده است: «جیسون اعتراف کرد که او هیچ احتیاجی به داشتن یک نقشه فرار ندارد زیرا آماده شهادت در حین عملیات خود بوده است.»

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید که مأموران اف‌بی‌آی روز چهارشنبه به محل زندگی جیسون یورش بردند و ضمن دستگیری او یک وصیت‌نامه و اسلحه و مهمات را نیز ضبط کرده‌اند.

جیسون در سال ۲۰۰۹ وارد تفنگداران دریایی آمریکا شده بود و پس از طی آموزش‌های لازم به‌عنوان تک‌تیرانداز ماهر استخدام شده بود. ولی پس از مدتی به‌خاطر عدم افشای بیماری تنگی‌نفس (آسم) در گذشته خود، از این واحد نظامی کنار گذاشته شده بود.

به گفته مقامات اف‌بی‌آی جیسون از طریق شبکه‌های اجتماعی با نیروهای داعش و مسلمانان رادیکال ارتباط برقرار کرده بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy