Saturday, Dec 23, 2017

صفحه نخست » قوه قضائیه: در انتخاب فیلم‌های جشنواره فجر نقش داریم

fajr_12232017.jpgرادیو زمانه، یک مقام ارشد قوه قضائیه گفته حضور این دستگاه در جشنواره فیلم فجر «جدی‌تر» شده است و قوه قضائیه در انتخاب فیلم‌ها نقش داشته است.

این خبر را مهدی افتخاری دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اعلام کرد.

او گفته شورای ارتقای آگاهی قوه قضائیه «در جشنواره فیلم فجر به عنوان کارگروه فنی فیلم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم البته امسال ورودمان جدی‌تر شده و حتی در انتخاب فیلم‌هایی که قرار است در جشنواره انتخاب شود، نقش داشتیم.»

مهدی افتخاری نقش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جشنواره فیلم فجر را نظارتی دانست.

مهدی افتخاری بدون نام از فیلم مشخصی گفت «با معاونت سینمایی ارشاد در مورد یک فیلم که نکات پیشگیرانه زیادی داشت صحبت کردیم که این فیلم در جشنواره باشد».

واکنش‌ها به ادعای نقش دستگاه قضایی در انتخاب فیلم‌های جشنواره فجر

رادیو فردا، در حالی که یک مقام قوه قضائیه ایران از ورود این قوه به «کارگروه بررسی فنی» فیلم‌های جشنواره فجر خبر داده، دبیر این جشنواره تأکید کرد که تنها هیئت انتخاب جشنواره فیلم‌ها را بررسی می‌کند.

همزمان مهدی قربانپور، مدیر بخش «تجلی اراده ملی» در جشنواره فجر نیز گفت که هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر چندی پیش توسط دبیراین جشنواره انتخاب شده‌اند و در حال انتخاب فیلم‌ها هستند.

او اضافه کرد: «قوه قضاییه تنها می‌تواند از بین ۲۲ اثری که هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر آن‌ها را برگزیده‌اند، داوری کرده و به فیلمی که مورد توجه‌شان قرار گرفته‌ است جایزه اهدا کنند».

آقای قربانپور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از تصمیم قوه قضاییه برای حضور در بخش «تجلی اراده ملی» جشنواره فجر ابراز خرسندی کرد و در عین حال اعلام کرد که هنوز این قوه فرمی بابت حضور این بخش پر نکرده است.

در جشنواره فیلم فجر امسال بخشی به نام «تجلی اراده ملی» وجود دارد که در آن سازمان‌های دولتی و خصوصی می‌توانند ضمن بررسی آثاری که در بخش مسابقه جشنواره پذیرفته شده‌اند به فیلم‌های منتخب از نگاه خود جوایزی اهدا کنند.

جشنواره فیلم فجر اعلام کرده که پس از درخواست سازمان‌های دولتی و خصوصی چگونگی مشارکت آنها دراین بخش از سوی جشنواره بررسی و اعلام خواهد شد.

انتشار گزارش‌های متناقض درباره نقش قوه قضائیه در جشنواره فیلم فجر درحالی است که پیش از این نیز دخالت نهادهایی خارج از دولت در موضوع اکران فیلم‌ها خبرساز شده است.

از جمله پس از اعتراض بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق به اکران فیلم «عصبانی نیستم»، شورای صنفی نمایش اعلام کرد که نمایش این فیلم به زمان نامعلومی موکول شده است.

این شورا پیشتر اعلام کرده بود فیلم «عصبانی نیستم» از روز چهارشنبه ۲۹ آذر، در سینماهای ایران اکران می‌شود.

در این زمینه علیرضا رحیمی نماینده تهران، فشارها برای توقف اکران این فیلم را نشانه «قدرت‌نمایی نرم گروه‌های فشار» دانست «تا به نوعی اعلام کنند، من زنده‌ام».

او با انتقاد از توقف اکران فیلم «عصبانی نیستم»، گفت که اگر وزیر ارشاد «توان تأمین فضای امن و آرام در بخش فرهنگی و سینمایی را ندارد، قبل از اقدام مجلس بهتر است خود اعلام کند تا رئیس‌جمهور از وعده‌هایش در حوزه فرهنگ عقب نماند».

آقای رحیمی تأکید کرد که تصمیم‌گیران حوزه سینمایی باید «شهامت ایستادگی در مقابل امواج به نفع جامعه را داشته باشند و با لغزش در تصمیمات‌شان امید مردم و جامعه سینمایی را کمرنگ نکنند».

فیلم «عصبانی نیستم» از زمان ساخت تاکنون برای گرفتن پروانه نمایش با مشکلاتی روبه‌رو بوده است.

این فیلم که در سال ۹۲ به کارگردانی رضا درمیشیان و با بازی نوید محمدزاده و باران کوثری ساخته شد، داستان دانشجوی ستاره‌داری است که از دانشگاه اخراج شده و به دنبال پیدا کردن شغلی مناسب جهت راضی کردن پدر دختر مورد علاقه‌اش برای موافقت با ازدواج آنهاست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy