Wednesday, Dec 27, 2017

صفحه نخست » نماینده مجلس: ۲۰ نفر از زلزله‌زدگان کرمانشاه خودکشی کردند

zelzeleh_kermanshah.jpgرادیو زمانه ـ نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر گزارشی از وضع زلزله‌زدگان کرمانشاه ارائه داده است: ۲۰ نفر از زلزله‌زدگان تاکنون خودکشی کرده‌‌اند، ۴ نفر از سرما مرده‌‌اند، دانش‌آموزان ابتدایی در سرمای زمستان زیر چادر تحصیل می‌کنند و ساکنان روستاها هم بدون سرپناه در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

شهاب نادری، نماینده مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۶ دی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفته است: «در بحث سرمازدگی ۴ مورد فوتی وجود داشته و حداقل ۲۰ نفر اقدام به خودکشی کرده‌اند، با توجه به شرایط این آمارها قطعا روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کنند. کدام وجدان بیداری قبول می‌کند دانش‌آموزان ابتدایی زیر چادر تحصیل کنند؟ امروز کمک به مناطق زلزله‌زده را سیاسی و جناحی کرده‌اند اما این مسئله برای هیچ‌کسی قابل قبول نیست، فشارها بر مردم بسیار زیاد است و مردم مناطق روستایی بدون سرپناه در شرایط بسیار سختی قرار دارند.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این گفت‌وگو از رویکردهای تبعیض‌آمیز هم گلایه کرده است: «منازل تخریب شده و آسیب‌دیده تقسیم‌بندی شده‌اند این تقسیم‌بندی‌ها اصلاً صحیح نیست. زلزله‌ها باعث شده تا خانه‌ها دیگر از استحکام مناسبی برخوردار نباشند. قصد کارشناسان کمک و خدمت به مردم نیست بلکه مچ‌گیری است. زلزله‌زدگان زندگی و سرمایه خود را از دست داده‌اند و در شرایط روحی و روانی مناسبی قرار ندارند. تناقض در گفتار کارشناسان نیز در روحیه افراد بسیار تأثیرگذار است، مردم به دنبال این هستند که درجه تخریب منازل آنها در چه سطحی است و خدمات به چه صورتی به دست آنها می‌رسد.در صورتی که نگاه‌ها تبعیض آمیز باشد ایجاد مشکل می‌کند.»

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر همچنین اعلام کرده که جان نوزادان در مناطق زلزله‌زده نیز به دلیل نبود تجهیزات گرمایشی به خطر افتاده است.

روز گذشته صادق لاریجانی به مناطق زلزله‌زده سفر کرده بود. رئیس قوه قضائیه در بازگشت از این سفر از خدمات دولت روحانی به زلزله‌زدگان تقدیر کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy