Wednesday, Dec 27, 2017

صفحه نخست » وزیر خارجه بحرین: ایران باقی می‌ماند ولی جمهوری اسلامی رفتنی است

bahrain_12272017.jpgرادیو فردا، وزیر امور خارجه بحرین روز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه در یک رشته توئیت، نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد انتقاد قرار داد و نوشت که «ایران باقی می‌ماند ولی جمهوری اسلامی، رفتنی است».

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه پس از پیام یاد شده، نوشت: «جمهوری اسلامی و پیروانش می‌دانند چه کسی در مقابل پروژه پَست توسعه‌طلبانه‌شان ایستاده و توطئه می‌چیند، خداوند پادشاه و مردان وفادارش را حفظ کند».

وی در پیام بعدی خود نوشته است: «من فرصت را از دست نداده و باز هم تکرار می‌کنم، که ایران ماندگار است اما جمهوری اسلامی وضعیتی غریب، اضطراری و چیزی موقت است».

وزیر خارجه بحرین در توئیت بعدی خود نوشته است: «اگر جمهوری اسلامی از واژگان ما خوشش نمی‌آید، برود آب دریا را سر بکشد و سرش را به چهار دیواری بکوبد. ما و برادران‌مان پای حرف‌مان ایستاده‌ایم و جلوی پیروان‌شان و پروژه‌شان را می‌گیریم».

BahrainTweet114.jpgشیخ خالد بن احمد آل خلیفه پیشتر روز ۲۱ دسامبر هم توئیت کرده بود: «ایران ماندگار است و جمهوری اسلامی موقت». وی روز ۲۰ دسامبر هم این پیام را به زبان انگلیسی توئیت کرده بود: «سازنده نیست که با آمریکا سر مسائل حاشیه‌ای وارد جدل شویم چرا که ما در حال جنگ با خطر واضح و موجود فاشیسم دینی، جمهوری اسلامی هستیم».

مناسبات ایران و بحرین پس از آغاز نارضایتی‌ها در کشورهای عرب موسوم به «بهار عربی» در سال ۲۰۱۱، دچار تنش زیادی شده است. رابطه دو کشور از زمان حمله یک گروه تندرو اسلامگرا به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد قطع شده است.

منامه در سال‌های اخیر بارها ایران را به سازماندهی گروه‌های شبه‌نظامی در این کشور و انجام عملیات تروریستی متهم کرده است، امری که ایران تکذیبش می‌کند.

دولت بحرین اوایل سال جاری خورشیدی اعلام کرد که یک گروه «تروریستی مرتبط با سپاه پاسداران» را شناسایی و اعضای آن را بازداشت کرده است. به گفته منامه، این گروه در حمله به اتوبوس نیروهای پلیس نقش داشته است، ایران اما چنین اتهامی را «واهی و بی‌اساس» خواند.

بحرین زمستان گذشته نیز سه نفر از شیعیان این کشور را که متهم به قتل سه نفر از نیروهای پلیس بودند اعدام کرد. این اعدام‌ها برای اولین بار در دو دهه اخیر بود که در بحرین رخ می‌داد و به اعتراضاتی نیز در این کشور انجامید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy