Wednesday, Dec 27, 2017

صفحه نخست » اجاره‌بها در تهران ١٠/٨ درصد گران شد

maskan.jpgشرق - براساس گزارش بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذر ٩٦، به ١٧ هزار و ٨٠٠ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥٠,٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. آن‌طور که روابط عمومی بانک مرکزی گزارش داده است؛ در ماه مورد اشاره، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ٥٠.٩ میلیون ریال بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ٤.١ و ١٤.٩ درصد افزایش داشته است.

براساس گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذر ١٣٩٦، حجم معاملات مسکن و بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آذر ١٣٩٦ حاکی از آن است که از مجموع ١٧هزار‌و ٧٧٦ واحد مسکونی معامله‌شده، واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ٤٨.٨ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با آذرماه سال قبل ٣.٧ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت شش تا ١٠ سال و بیش از ١٥ سال اضافه شده است.

گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که از میان مناطق ٢٢گانه شهر تهران، منطقه پنج با سهم ١٤.٩ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. مناطق ٤ و ٢ نیز به ترتیب با سهم‌های ١١.٤ و ٩.٩درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع ٧٤.١ درصد از کل تعداد معاملات انجام‌شده در شهر تهران مربوط به ١٠ منطقه شهر بوده که به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ٥، ٤، ٢، ٨، ١٤، ١٠، ٧، ٣، ١ و ١٥ و ١٢ منطقه باقی‌مانده ٢٥.٩ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در میان مناطق ٢٢گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده معادل ١٠٦.٤ میلیون ریال به منطقه يك و کمترین آن با ٢٤ میلیون ریال به منطقه ١٨ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ٦.٣ و ٧.١ درصد افزایش داشته است. در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ در آذر ۱۳۹۶ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ١٠.٨و ٩.٧درصد رشد داشته است. سهم هزینه مسکن (اجاره بهای مسکن اعم از شخصی و غیرشخصی) در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی (بر اساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵) معادل ٣٣.١ درصد است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy