Friday, Dec 29, 2017

صفحه نخست » طاقت مشهدی‌ها طاق شد

mashad_12262017.jpgمجتبی احمدی - شبکه بیان

هزاران نفر از شهروندان مشهدی صبح امروز (7 دی) در اعتراض به «گرانی» و آنچه «بی‌عدالتی» خوانده می‌شود، به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش «شبکه رسانه‌ای بیان» هزاران نفر از مردم مشهد، نیشابور، کاشمر و چند شهر دیگر با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «اسلامو پله کردید، مردم رو ذله کردید»، «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» و «مرگ بر روحانی» نسبت به سوء مدیریت‌های حکومت و افزایش فشار اقتصادی به مردم، اعتراض کردند.

فراخوان این تظاهرات خودجوش و مردمی از چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد.

معترضان مشهدی صبح امروز از میدان شهدا، میدان مجسمه و از مقابل شهرداری این شهر به سمت حرم امام رضا حرکت کردند. در طول این مسیر نیروی انتظامی با مردم درگیر شد و برای متفرق کردن معترضان، تیر هوایی و گاز اشک‌آور شلیک کرد.

گزارش‌ها از این حاکی است که در این تظاهرات ضد حکومتی 15 تن جراحات سطحی برداشته‌اند و 2 نفر نیز به بیمارستان منقل شدند. تصاویر ضبط‌شده از تظاهرات شهر مشهد نشان می‌دهد، برخی درجه‌داران نیروی انتظامی با صحبت کردن برای مردم عصبانی، در تلاش برای آرام کردن اوضاع هستند.

پلیس ضد شورش نیز با ماشین‌های آب‌پاش و سایر تجهیزات نظامی، به مردم حمله‌ور شد و تلاش کرد این اعتراض را سرکوب کند.

مقامات رسمی جمهوری اسلامی تاکنون هیچ واکنشی به این خیزش مردمی نشان نداده‌اند. این تظاهرات در حالی انجام می‌شود که طی دو ماه اخیر قیمت بسیاری از اقلام مصرفی مردم افزایش چشمگیری داشته است.

حسن روحانی که امسال برای دومین بار پست ریاست جمهوری ایران را بر عهده گرفته است، تاکنون نتوانسته است به وعده‌های خود از جمله رونق اقتصادی، رفع فقر، ایجاد اشتغال و کاهش نابرابری عمل کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy