Thursday, Dec 28, 2017

صفحه نخست » طعنه ترامپ به گرمایش زمین به خاطر سرمای شدید در آمریکا

Trumpدونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با توجه به سرمای شدید در کشورهای کانادا و ایالات متحده پدیده گرمایش زمین را به تمسخر گرفته و خواستار تاثیر "مثبت" گازهای گلخانه‌ای در مناطق سرد کشور شده است.
به برخی از ایالت‌های شمالی آمریکا و کانادا سرمایی بی‌سابقه وزیده است. برای نمونه هم‌اکنون برخی مناطق ایالت اونتاریو در کانادا با سرمای ۴۰ درجه زیرصفر مواجه‌اند. ایالت‌‌های کبک و اونتاریو در کانادا در سال‌ ۱۹۹۳ نیز دچار چنین سرمایی شده بودند. در برخی مناطق ایالت مینه‌سوتای آمریکا نیز درجه حرارت به منهای ۳۸ درجه رسیده است.
سرمای کنونی در آمریکای شمالی بهانه‌ای به دست ترامپ داده تا سیاست خود در قبال تغییرات اقلیمی را موجه جلوه دهد. رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری‌اش در توییتر، نظر کارشناسان و افرادی که معتقد به گرمایش زمین توسط فعالیت‌های انسانی هستند را به تمسخر گرفته، می‌نویسد: «در شرق آمریکا ما شاهد سردترین سال نو میلادی در تاریخ آمریکا خواهیم بود.»
ترامپ با کنایه و تمسخر می‌افزاید: «شاید ما تا حدودی به اثرات قدمت‌دار و خوب گازهای گلخانه‌ای دست‌کم برای حفاظت از کشور خودمان نیاز داشته باشیم . و نه اینکه مجبور به پرداخت میلیاردها دلار برای مقابله با آن برای کشورهای دیگر باشیم. لباس گرم بپوشید!»

به نظر می‌رسد که ترامپ از بیان "پرداخت میلیاردها دلار برای جلوگیری از گرمایش زمین" اشاره به پیمان اقلیمی پاریس دارد. در این پیمان بین‌المللی آشکارا از فعالیت‌های انسانی به عنوان عامل اصلی گرمایش زمین یاده شده است. پیمان پاریس از سوی دولت اوباما امضا شده بود، اما دولت ترامپ خواهان خروج از این پیمان اقلیمی است.

دونالد ترامپ به آن گروهی تعلق دارد که معتقدند گرمایش زمین ربطی به اقدامات و فعالیت‌های انسانی ندارد. البته در این زمینه شمار اندکی از کارشناسان بر این باورند که گرمایش زمین در رابطه با تاثیرات کیهانی از جمله فعالیت‌های خورشید قابل‌توضیح است و معضلی ادواری است که مهار آن نیز از توان انسان خارج است.
اما اغلب کارشناسان برجسته نقش انسان و چگونگی توسعه تکنیکی و استفاده‌ی نامناسب از ذخایر طبیعی را دلیل اصلی گرمایش زمین می‌دانند و این پدیده را با صدها دلیل و تحقیقات مستند به اثبات رسانده‌اند.

در حال حاضر بخش‌هایی از آمریکا نه تنها با سرمایی شدید روبرو هستند، بلکه بارش شدید برف نیز فعالیت‌های روزمره را در این مناطق مختل کرده است. بنا به پیش‌بینی اداره هواشناسی آمریکا شهروندان این کشور در روزهای آینده یکی از سردترین جشن‌های سال نو در طول تاریخ آمریکا را در میدان "تایمز" نیویورک تجربه خواهند کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy