Friday, Dec 29, 2017

صفحه نخست » گسترش اعتراضات به شهر‌های دیگر ایران و بازداشت معترضین

riots-iran.jpgرادیو زمانه: یک روز پس از اعتراضات در مشهد و چند شهر استان خراسان رضوی، کرمانشاه، اصفهان، رشت، خرم‌آباد، قم، زاهدان و چند شهر دیگر نیز شاهد اعتراضات مشابهی شد.

در شبکه‌های اجتماعی عکس‌ها و فیلم‌هایی از اعتراضات روز جمعه ۸ دی کرمانشاه منتشر شده که گفته می‌شود در حمایت از اعتراضات روز گذشته در استان خراسان رضوی صورت گرفته است.

گستردگی تظاهرات قابل توجه است و گزارش‌ها و فیلم‌هایی از تظاهرات اعتراضی در اصفهان، رشت، خرم‌آباد، بیرجند، ساری، قایم‌شهر، قم، زاهدان و قوچان نیز منتشر شده است.

تظاهرات کرمانشاه در میدان آزادی این شهر برگزار شد و معترضان علیه گرانی و عدم رسیدگی به زلزله‌زدگان شعار می‌دادند. مأموران امنیتی به تظاهرکنندگان با گاز اشک‌آور و باتوم حمله کردند و تجمع معترضان به خشونت کشیده شد.

تظاهرکنندگان کرمانشاه همچنین فریاد می‌زدند: «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، « نترسید نترسید ما همه با هم هستیم»، «آقا خدایی می‌کنه ملت گدایی می‌کنه»، «سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن» و...

همین شعارها در تجمعات روز گذشته شهرهای استان خراسان رضوی سر داده شد.

صبح پنج‌شنبه ۷ دی نیز صدها نفر از مردم مشهد در اعتراض به گرانی مقابل شهرداری مشهد گرد آمدند. این تجمع که تحت عنوان «نه به گرانی» برگزار شده بود، با دخالت مأموران انتظامی به خشونت کشیده شد و ۵۲ نفر به دلیل «ساختارشکنی» و سر دادن «شعارهای تند» و سوءاستفاده از «احساسات مردم» بازداشت شدند. تجمع «نه به گرانی» در شهرهای کاشمر و نیشابور هم برگزار شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران نیز هشدار داد که مخالفان دولت مسائل اقتصادی را بهانه کرده‌اند و پشت پرده مسائل دیگری مطرح است. او گفت: «وقتی حرکت سیاسی در خیابان شروع می‌شود، دیگران بر آن سوار می‌شوند و کسانی که آن حرکت را شروع کردند، پایان دهنده آن نیستند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy