Saturday, Dec 30, 2017

صفحه نخست » واکنش رضا پهلوی به اعتراضات مشهد

RezaPahlavi_12262017.jpgرادیو فردا، در پی تجمع‌های اعتراضی روز پنج‌شنبه، هفتم دی، در شهرهای مشهد، نیشابور، کاشمر و شاهرود با عنوان «نه به گرانی»، برخی چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی ازجمله شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد پیشین ایران، به آن واکنش نشان دادند.

رضا پهلوی در پیامی در صفحه تلگرام خود نوشت: «هم میهنان عزیز، فریاد حق‌طلبانه شما بیانگر آگاهی و دانایی شما است از حقوقتان در اعتراض به ظلم و بی‌عدالتی حاکم بر مملکت. راه چنین است و راهی دیگر جز سر فرود آوردن فرقه تبهکار در مقابل اراده شما نیست.»

روز پنج‌شنبه صدها شرکت کننده در تجمع در مقابل ساختمان شهرداری مشهد و چند شهر دیگر، ضمن اعتراض به گرانی، شعارهایی از قبیل «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر روحانی» و «رضا شاه روحت شاد»، «چه اشتباهی کردم که انقلاب کردم» سر دادند. بنا بر گزارش‌ها ۵۲ نفر از معترضان در مشهد بازداشت شده‌اند.

فرزند آخرین شاه ایران، پیش از این در بیانیه خود به مناسبت انتخابات سال ۱۳۹۶، نیز جمهوری اسلامی را «فرقه تبهکار» لقب داده بود و خطاب به مردم ایران گفته بود که «با باور به خود و به نسل و به میهن خود، دست رد به سینه این فرقه تبهکار بزنید.»

رضا پهلوی پیشتر نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که به باور او حکومت جمهوری اسلامی در ایران «ذاتاً اصلاح‌پذیر نیست» و راه ایجاد «تغییر اساسی» در ایران را «انقلابی مسالمت‌آمیز» می‌داند که می‌تواند با «اعتصاب سراسری اتحادیه‌های کارگری» آغاز شود.

ولیعهد سابق ایران همچنین در گفت‌وگویی با رادیوفردا گفته بود که دغدغه پادشاهی ندارد و دموکراسی، حقوق بشر و سکولاریسم برایش اولویت دارد و خواستار حکومتی است که در آن مسلمانان و بی‌خدایان آزاد باشند اما با همدیگر ستیز نداشته باشند.

رضا پهلوی قبلاً در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با اشاره به محدودیت‌های مهاجرتی دربارهٔ ایرانیان، از او خواست تا حساب مردم ایران را از جمهوری اسلامی جدا کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy