Friday, Dec 1, 2017

صفحه نخست » موحدی کرمانی: برخی حکومت‌های اسلامی نمی‌گذارند وحدت در جهان اسلام شکل گیرد

Movahediخطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه اهل بیت محور وحدت بین اهل تسنن و تشیع هستند، گفت: برخی از حکومت‌های اسلامی بدلیل اینکه فریب خورده‌اند، نمی‌گذارند وحدت در جهان اسلام به وجود بیاید.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه تهران با اشاره به ضرورت وحدت در جامعه گفت: امت پراکنده مورد توطئه دشمن قرار می گیرند و اگر متحد باشند دشمن نمی تواند هیچ ضربه ای به آنها بزند.

وی با اشاره به عوامل وحدت گفت: اگر بخواهیم امتی واحد باشیم باید چه کاری انجام دهیم، چرا که رسیدن به وحدت ساده نیست. یکی از عوامل وحدت حسن خلق است.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: اعضای یک ملت امت اسلامی و آحاد امت اگر می خواهند متحد شوند، جذب یکدیگر شوند و متفرق نشوند باید حسن خلق داشته باشند.

وی یکی از عوامل حسن خلق را تواضع نامید و گفت: هر چقدر هم مقامت بالا باشد نباید برای خودت رفعت قائل باشی و خودت را بالاتر از دیگران ببینی. با مردم که ملاقات می کنی باید متبسم و خندان باشی. وقتی ملت از دولت، خدمت، محبت و تقوا ببیند به شدت به دولت علاقه مند می شود و این وحدت بین دولت و ملت ایجاد می شود.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به وحدت بین شیعه و سنی گفت: اهل بیت محور وحدت بین اهل تسنن و تشیع هستند. چرا چنین نباشند در حالی که در اهل بیت هر چه می بینند فضیلت است. هر چند که برخی از حکومت های اسلامی گول خورده اند و یا ترسیده اند و نمی گذارند وحدت به وجود بیاید ولی بین مردم شیعه و سنی وحدت حاکم است و نمونه های آن را مشاهده می کنیم.

وی تاکید کرد: اگر دنبال وحدت، اتحاد و امت واحده هستیم باید در جامعه کرم، عدل و محبت حاکم باشد و مسئولین مردم را دوست بدارند و خود را خادم ملت بدانند.

وی با اشاره به کنگره قرآن و علوم اسلامی گفت: کنگره باعظمتی بود و اگر علوم انسانی را به دقت بررسی کند و هر کجای آن که با قرآن منطبق نیست را حذف کند، موفق خواهد بود.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به روز مجلس، تصریح کرد: مدرس الگو است برای نمایندگان که به همین مناسبت روز شهادت مدرس روز مجلس نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: مجلسیان باید در زهد، پاکی، شهامت، شجاعت و بالاخره مقاومت در مقابل دشمن از مدرس بیاموزند. مدرس تا سرحد شهادت مقابل رضاخان قلدر ایستاد و با وضعی فجیع و با زبانی روزه شهید شد.این مقاومت را باید نمایندگان الگو قرار دهند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه مسئولیت نمایندگان بسیار خطیر است گفت: وضع قانون مسئله مهمی است؛ قانونی که باید مشکلات مردم، بیکاری، گرانی و فساد را ریشه کن کند. بنابراین باید نمایندگان در تصویب قانون بودجه و برنامه خیلی دقت کنند و اولویت ها را در تخصیص منابع در نظر بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه در تنظیم بودجه باید عدالت مراعات شود گفت : اگر برای حقوق مدیران ۱۷ میلیون تصویب می کنند باید به فکر کارگران نیز باشند. اگر مدیری ۱۷ میلیون می گیرد و کارگری یک یا دو میلیون می گیرد کجای این عدالت است؟!

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این مسئولیت ها امانت های الهی است؛ مبادا در ادای امانت ظلم کنید و گرفتار جهل شوید. مقام ولایت را نشناسید و ارزش ولایت را نبینید فقط شعار دهید و عمل نکنید و اگر درست به آنچه که باید عمل کنید، نکنید ظلوم خواهید بود.

وی با اشاره به نابودی داعش گفت: الحمد الله نابود شد و نابودی داعش مسئله کوچکی نیست. قرآن می فرماید باطل نابود می شود. چرا اهل حق می ترسند و به میدان نمی آیند. همچنان که دیدیم این نابودی به سراغ داعش آمد.

آیت الله موحدی کرمانی یادآور شد: باید قدرت مرجعیت، حزب الله و نیروی اسلام و ایران برای آمریکا مشخص شود و دیگر با دم شیر بازی نکند. آمریکا بداند که ایران حججی ها دارد، سلیمانی ها دارد، انسان های مقتدر و توانمند دارد. البته از دشمن نباید غافل شد، دشمن اگر ضربه ای می بیند به دنبال ضربه به جای دیگر خواهد بود لذا باید بیدار باشیم تا توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

وی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه افزود: امتحان سختی است، هم مردم آسیب دیده، امتحان دادند و نیز کل کشور و چه خوب کمک کردند و چه خوب امتحان دادند.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: برای من توضیحات کتبی مفصلی دادند که چه خدمات مفصلی انجام شده است. من در یک جمله بگویم که این عزیزان در همان ساعات اولیه هفت هزار مجروح و مصدوم را به بیمارستان ها منتقل کردند و ۴۴۰ نفر را به خارج از استان برای درمان منتقل کردند و هزار و ۹۰۰ عمل جراحی در فاصله سه روز انجام دادند. از همه تشکر می کنم. از فرماندهان سپاه، فرمانده ارتش و خداوند به همه آنها اجر فراوان عنایت بفرماید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy