Saturday, Dec 2, 2017

صفحه نخست » سه فعال سیاسی در ایران جمعاً به ۲۳ سال زندان و چهار سال تبعید محکوم شدند

Zendan.jpgرادیو فردا ـ وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران خبر داد که مجید اسدی، پیام شکیبا و محمد بنازاده امیرخیزی، سه زندانی سابق سیاسی که سال گذشته دوباره بازداشت شده بودند، در حکم‌هایی جدید جمعاً به ۲۳ سال زندان و چهارسال تبعید محکوم شده‌اند.

این وب‌سایت به نقل از «یک منبع آگاه» اعلام کرد که براساس حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده، محمد بنازاده امیرخیزی به ۱۱ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به نیک‌شهر در استان سیستان و بلوچستان محکوم شده‌اند.

بر اساس این حکم، مجید اسدی به شش سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به برازجان در استان بوشهر محکوم شده و پیام شکیبا نیز به شش سال حبس تعزیری شده‌است.

به گفته این وب‌سایت، این سه زندانی با اتهام‌هایی «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» محاکمه شده‌اند و نماینده‌ای از وزارت اطلاعات با عنوان «کارشناس پرونده» در جلسه دادگاه حاضر شده و این حکم «با دخالت او صادر شده‌است». این حکم قابل بررسی در دادگاه تجدید نظر است.

این سه نفر که پیش از این نیز سابقه زندان داشته‌اند، بار دیگر در اواخر بهمن ماه سال ۹۵ بازداشت شدند و دادگاه آنان اواسط آبان ماه ۹۶ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

مجیداسدی، ۳۵ ساله و فعال سابق دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، پس از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت و پس از تحمل چهارسال زندان، در سال ۹۴ آزاد شده بود.

پیام شکیبا، ۳۰ ساله فعال سابق دانشجویی دانشگاه زنجان، سال ۸۷ نیز به دلیل نقش داشتن در افشای تلاش معاون دانشجویی این دانشگاه برای سوءاستفاده جنسی از یکی از دختران دانشجو به همراه تعداد دیگری از دانشجویان بازداشت و در نهایت به شش ماه زندان تعزیری و شش ماه زندان تعلیقی محکوم شده بود.

محمد بنازاده امیرخیزی، ۶۳ ساله، نیز در سال ۸۸ به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق بازداشت و پس از تحمل پنج سال زندان در سال ۹۳ آزاد شده بود.

پیش از آقای بنازاده امیرخیزی، همسر و برادرانش زندانی بودند که با گذراندن دوره محکومیت خود آزاد شدند.

اعضای این خانواده به دلیل دیدار با فرزندانشان که در کمپ اشرف حضور داشتند و از اعضای سازمان مجاهدین خلق هستند، بازداشت و زندانی شده بودند.

در سال‌های گذشته و به خصوص پس از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ صدها نفر از فعالان سیاسی، فعالان دانشجویی، فعالان مدنی، فعالان حقوق زنان، روزنامه‌نگاران، وکلا، بهائیان، نوکیشان مسیحی، دراویش گنابادی و افراد دیگر بازداشت و به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy