Sunday, Dec 3, 2017

صفحه نخست » پروانه سلحشوری: هنوز نفهمیدیم چرا نتوانستند وزیر زن انتخاب کنند

Parvaneh_Salahshouri.jpgایلنا ـ نماینده تهران تاکید کرد: شما دانشجویان باید به دنبال کسانی باشید که درصدد افشای فساد هستند و به عنوان کسانی که می‌توانند جامعه را شکل دهند، هوشیار باشید لذا نمایندگان و کسانی که به دنبال مبارزه با فساد هستند بدون حمایت‌ها تلاششان هم بی‌ثمر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، پروانه سلحشوری در همایش روز دانشجوی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب ضمن عرض تبریک به مناسبت ۱۶ آذر اظهار داشت: ما نقدهای شما دانشجویان را می‌شنویم و برای رفع موانعی که بر سر راه دانشجویان قرار می‌گیرد، تلاش‌ خواهیم داشت.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه آزاد گفت: در این دانشگاه دانشجویانی که تلاش برای درس خواندن و علم‌آموزی دارند در کنار بعد آموزشی و پژوهشی از حمایت خانواده برخوردارند و این را باید حفظ کنیم و نکته حائز اهمیتی است.

سلحشوری ادامه داد: در سال‌های اخیر فاصله بین دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی کم شده است و همچنین شاهد حضور و افزایش دانشجویان دختر در کنار دانشجویان پسر هستیم و این نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: جامعه ما با مشکلات معیشتی و اقتصادی روبرو است و یکی از منابع آن فسادی است که در ساختار چنان گسترده شده که به نظر می‌رسد مبارزه با آن سخت باشد.

سلحشوری تاکید کرد: جنبش دانشجویی باید هدف خود را مبارزه با این ساختارهای فساد قرار دهد و همچنین مبارزه با هدررفت انرژی در منازعات سیاسی را مورد توجه داشته باشد. لذا به سود کسانی خواهد شد که به این جریانات دامن خواهند زد تا از آن بهره ببرند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: شما دانشجویان باید به دنبال کسانی باشید که درصدد افشای فساد هستند و به عنوان کسانی که می‌توانند جامعه را شکل دهند، هوشیار باشید لذا نمایندگان و کسانی که به دنبال مبارزه با فساد هستند بدون حمایت‌ها تلاششان هم بی‌ثمر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون نحوه مبارزه تغییر کرده است، گفت: نقادی دانشجویان باید به سمتی برود که بتوانند جامعه را تغییر دهد و فقط اکتفا به ۱۶ آذر نکنید هر روز می‌تواند برای شما روز دانشجو باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امیدی در جامعه است شما جوانان هستید و لیست امید جامعه ایران را جوانان تشکیل می‌دهند.

در بخش پرسش و پاسخ سلحشوری درباره دلیل عدم انتخاب وزیر زن در هیات دولت گفت: ما همواره این مطالبه را از آقای روحانی داشتیم و این از ابتدایی‌ترین حقوق جامعه است که زنانی که نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند در مناسبات و عرصه سیاسی هم حضور داشته باشند و دارای وزیر زن باشیم.

وی افزود: منتقد این امر بودیم و بارها درباره آن سوال کردیم و زمانی که آقای روحانی در مجلس حضور یافتند، بیان کردند که ما می‌خواستیم و نشد اما متاسفانه همچنان نفهمیدیم که چرا نشد که وزیر زن انتخاب کنند.

سلحشوری ادامه داد: این مسئله مانع نمی‌شود که زنان فعالیت نکنند و اکنون در سطوح معاونت ریاست‌جمهوری از حضور زنان استفاده می‌شود و در تغییراتی که در وزارت‌خانه‌ها انجام می‌گیرد تلاش آقای روحانی را برای استفاده از حضور زنان شاهد هستیم و طبق مصوبه شورای عالی - اداری تا پایان برنامه ششم توسعه باید از حضور ۳۰ درصدی زنان بهره‌مند شویم که امیدواریم به این عدد تا این زمان بتوانیم نزدیک شویم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به اینکه چه نظری در مورد حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی دارید، بیان کرد: به عنوان رئیس فراکسیون زنان این موضوع را پیگیری کرده و همچنین عضو کمیسیون فرهنگی هم هستم که یکی از زیرشاخه‌های آن بحث ورزش است و هر دو موضوع مسائل زنان و ورزش به این کمیسیون مربوط می‌شود.

وی تاکید کرد: به عنوان یک زن معتقدم که ضرر تبعیض جنسیتی به جامعه برمی‌گردد لذا هرچه جامعه دو قطبی‌تر شود ضرر آن متوجه کل جامعه خواهد شد و در رابطه با حضور زنان در ورزشگاه‌ها در کمیسیون فرهنگی مسائلی مطرح شد که بسترسازی مناسب صورت گیرد.

سلحشوری در ادامه افزود: چندی قبل حضور زنان در استادیوم‌های سرپوشیده دارای مشکل بود و حضور فرمایشی داشتند که اکنون برداشته شده است و برای حضور آنها در استادیوم‌های فوتبال بحثی را مطرح کردیم که شرایط به گونه‌ای فراهم شود که زنان بتوانند در این ورزشگاه‌ها حضور یابند و اکنون منتظر لایحه و نتیجه آن هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به اینکه دلیل محدودیت‌های سیدمحمد خاتمی چیست، گفت: شاید برای آقای خاتمی محدودیت ایجاد کنند که به جایی نرود اما آیا توانستند محدودیت ایجاد کنند که خاتمی در قلب شما نباشد؟

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy