Monday, Dec 4, 2017

صفحه نخست » وزنه‌برداری قهرمانی جهان ــ آمریکا: سهراب مرادی با شکستن رکورد دنیا سه طلا گرفت

Sohrab_Moradi.jpgتسنیم ـ وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان ۳ نشان طلای مسابقات جهانی را با شکستن رکورد دوضرب و مجموع دنیا به‌دست آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پایان روز ششم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا وزنه‌بردار کشورمان موفق شد با کسب ۳ نشان طلای یکضرب، دوضرب و مجموع قهرمان دنیا در دسته ۹۴ کیلوگرم شود. مرادی بعد از ۱۷ سال رکورد دنیا را جابه‌جا کرد. موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان نیز به ۲ نشان برنز دوضرب و مجموع دست پیدا کرد.

مرادی که در حرکت یکضرب توانست با ۱۸۴ کیلوگرم صاحب طلا شود در حرکت دوضرب نیز در نهایت با ۲۳۳ کیلوگرم طلایی شد تا در مجموع نیز با ۴۱۷ کیلوگرم قهرمان این وزن شود. سید ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان در این وزن عنوان پنجمی یکضرب و سومی دوضرب و مجموع را به‌دست آورد.

حرکت یکضرب:

سهراب مرادی در حرکت یکضرب ابتدا وزنه ۱۷۶کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم خود وزنه ۱۸۲کیلویی را بالای سر کشید. قهرمان المپیک ریو ۲۰۱۶ در سومین حرکتش وزنه ۱۸۴کیلویی را بالای سر برد تا طلای حرکت یکضرب را به‌دست آورد.

سید ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان در حرکت اول خود وزنه ۱۶۶کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد. وی در حرکت دوم بار دیگر همین وزنه را انتخاب کرد و این‌بار به‌راحتی آن را بالا کشید تا برای حرکت سوم آماده شود. موسوی در سومین حرکتش وزنه ۱۷۱کیلویی را انتخاب کرد و موفق شد آن را بالای سر ببرد. وی در حرکت یکضرب به عنوان پنجمی رسید.

در این وزن سوبیروف از ازبکستان با ۱۸۳ کیلو به مدال نقره رسید. دیژبالیس از لیتوانی نیز در این وزن به مدال برنز دست پیدا کرد.

حرکت دوضرب:

در حرکت دوضرب سید ایوب موسوی ابتدا وزنه ۲۰۸کیلویی را مهار کرد. وی در حرکت دوم خود توانست وزنه ۲۱۴کیلویی را بالای سر ببرد. موسوی در سومین حرکتش نیز وزنه ۲۱۸ کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد تا در حرکت دوضرب به مدال برنز دنیا دست پیدا کند. موسوی در مجموع با ۳۸۵ کیلوگرم به مدال برنز جهان رسید.

سهراب مرادی در حرکت دوضرب به‌عنوان آخرین وزنه‌بردار روی تخته ایستاد. وی ابتدا وزنه ۲۲۰کیلویی را بالای سر قرار داد تا طلای دوضرب و مجموع را به‌دست آورد. مرادی در حرکت دوم خود وزنه ۲۳۳ کیلوگرم را بالای سر برد تا بعد از ۱۷ سال رکورد وزنه‌بردار لهستانی را بزند.

مرادی در مجموع نیز با ۴۱۷ کیلوگرم طلای مجموع را به‌دست آورد و رکورد مجموع دنیا را که در اختیار خودش بود ۴ کیلو بهبود بخشید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy