Wednesday, Dec 6, 2017

صفحه نخست » توطئه برای ترور ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا

Theresa_May.jpgرادیو زمانه ـ سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا در ۱۲ ماه گذشته موفق شده‌اند مانع از یک سلسله عملیات تروریستی در این کشور شوند، از جمله احتمالاً ترور ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا نیز خنثی شده است.

شبکه اسکای‌نیوز براساس تحقیقاتی که کرده این اطلاعات را منتشر کرده است. همچنین روزنامه «تایمز» نیز از طرح خنثی شده ترور ترزا می نوشته اما از منابع خود نامی نبرده است.

بر اساس این گزارش‌ها، نقشه مورد نظر انفجار در خیابان داونینگ، محل دفتر نخست‌وزیری بریتانیا با هدف حمله به ترزا می و کشتن او بوده است.

اسکای‌نیوز، تایمز و همچنین شبکه بی‌بی‌سی به اتفاق نوشته‌اند که دو مرد در این رابطه دستگیر شده‌اند و در روز چهارشنبه ۶ دسامبر / ۱۵ آذر دادگستری این مورد را بررسی خواهد کرد.

مقامات بریتانیایی در مورد گزارش رسانه‌ها هنوز واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

ساعاتی پیش از آن اندرو پارکر، رئیس بخش اطلاعات داخلی (ام‌آی ـ ۵) به کابینه لندن گزارش داد که از ماه مارس سال جاری در مجموع ۹ اقدام تروریستی در کشور خنثی شده است. او جزئیاتی از این اقدامات ارائه نکرد.

بریتانیا امسال پنج بار هدف حملات تروریستی در لندن و منچستر قرار گرفت که در مجموع ۳۶ نفر در آن‌ها کشته شدند.

اندرو پارکر چند هفته پیش در سخنانی تأکید کرده بود که خطر اقدامات تروریستی اسلامگرایان تندرو بیشتر از هر زمانی وجود دارد و تهدیدات به‌شکل چشمگیری افزایش یافته است. بخش اطلاعات داخلی در حال حاضر ۵۰۰ پرونده را در دست دارد که مربوط به حدود ۳۰۰۰ نفر از افراط گرایان می‌شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy