Wednesday, Dec 6, 2017

صفحه نخست » علی مطهری خواستار محاکمۀ علنی محمود احمدی‌نژاد شد

motahari_120617.jpgرادیو فرانسه، علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی خواستار محاکمۀ علنی محمود احمدی نژاد شد تا به گفتۀ وی نامبرده علناً در مورد تخلفات و کرده هایش در دورۀ هشت سالۀ ریاست جمهوری اش پاسخ بدهد. علی مطهری افزوده است که محاکمۀ علنی محمود احمدی نژاد ابعاد مختلف اقدامات غیرقانونی و اتهامات ایراد شده علیه او را روشن خواهد کرد و رأی دادگاه نیز در مورد او عادلانه خواهد بود.

علی مطهری در پاسخ به این سئوال که آیا رئیس جمهوری پیشین ایران می خواهد در هیئت یک اپوزیسیون ظاهر شود، گفت : "صاحبان فرقۀ زنبیلیه" در این حد و ابعاد نیستند. کنایۀ علی مطهری به زنبیل قرمز رنگی است که به وسیلۀ آن حمید بقایی از نزدیکان و یاران محمود احمدی نژاد اسناد خود را در روز بازجویی به دادگستری تهران برده بود.

محمود احمدی نژاد و نزدیکانش از جمله اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و علی اکبر جوانفکر با بست نشینی در شاه عبدالعظیم و پخش گفتارها و مصاحبه ها در شبکه های اجتماعی رئیس قوۀ قضائیه و دستگاه قضائیه تحت نظر او را به فساد متهم کرده و می گویند که این فساد به تهدیدی علیه نظام اسلامی ایران تبدیل شده است. آنان نیز مصرانه از قوۀ قضائیه ایران می خواهند که در دادگاهی علنی محاکمه شوند.

مطهری در جای دیگری از سخنان امروزش ابراز اطمینان کرد که نظر رهبران جمهوری اسلامی ایران در مورد حصر مهدی کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی در حال تغییر است و این سه در روندی تدریجی از حصر آزاد خواهند شد. علی مطهری توضیحی در مورد رابطۀ رفع حصر از رهبران جنبش سبز و محاکمۀ محمود احمدی نژاد نداده است. اما، بعید نیست که از نظر رهبران ایران رفع حصر از رهبران جنبش سبز می تواند از التهاب ناشی از محاکمۀ احتمالی احمدی نژاد بکاهد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy