Thursday, Dec 7, 2017

صفحه نخست » علی شکوری راد: کاندیداى اصلى ما در حصر است،کاندیداى ما ممنوع التصویر است

shakoori_12012017.jpgعلی شکوری راد: کاندیداى اصلى ما در حصر است،کاندیداى ما ممنوع التصویر است

دماوند - دکتر علی شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحادملت ایران اسلامی که در مراسم روز دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی سخن می گفت، با با بیان اینکه«روحانی کاندیدای مطلوب من نیست. کاندیداى مطلوب من در حصر است، کاندیداى مطلوب من ممنوع التصویر است»،گفت:«شما می‌گویید ۲۰۰ نفر امسال ستاره‌دار شدند. ما هم اعتراض داریم. خانم منصوری از تحصیل بازداشته شد و چند نفر دیگر از اعضای حزب اتحاد هم ستاره‌دار شدند ولی نباید به خاطر یک مسئله دستاوردهایمان را انکار کنیم.»

علی شکوری‌راد در ادامه صحبت‌اش گفت:«اصلاح‌طلبی عنوانی نیست که افراد برای خود انتخاب کنند، بلکه گفتمان و روشی است که افراد براساس آن می‌توانند اصلاح‌طلب شوند که شاخصه آن قانونگرایی، قانونمداری، پاکدستی و... است.»

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به ۱۶ آذر سال ۳۲ اظهار داشت:«اعتراض دانشجویان در زمانی رخ داد که فضای خفقان در کشور حاکم شده بود.سه دانشجو در آن زمان به شهادت رسیدند. در ابتدای انقلاب حزب توده مدعی بودند احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا توده‌ای بوده‌اند و البته شریعت‌رضوی مسلمان بوده است. در آن زمان گفتمان انقلابى، چپ بود.»

عضو سابق "دفتر تحکیم وحدت" با اشاره به تسخیر سفارت امریکا خاطرنشان کرد:«در آن زمان اگر می‌خواستی یک دانشجوی مخالف با تسخیر را پیدا کنی،اگر با ذره‌بین هم می‌گشتی بازهم یک نفر را پیدا نمی‌کردید. برخی اشتباه می‌کنند که حوادث دیروز را براساس گفتمان امروز تحلیل و ارزش‌گذاری می‌کنند.»

وی "نقش دانشجویان را در پیروزی خاتمی در دوم خرداد" مهم دانست و ابراز داشت:«در آن زمان هم دانشجویان تقریباً یکپارچه اصلاح‌طلب بودند و باید دنبال دانشجوی مخالف اصلاحات می‌گشتی. ولی متاسفانه به دلیل همین نقش آفرینى دانشجویان در حماسه دوم خرداد از آنها انتقام گرفته شد و فاجعه ۱۸ تیر رخ داد. بعد از آن دانشجویان به ناحق به زندان افتادند و برخی دانشجویان سرخورده وعاصی از این وضعیت، بحث عبور از خاتمی را مطرح کردند. همین خودزنى ها موجب به پایان رسیدن دوره اصلاحات و روی کار آمدن دولتى بود که همه اصلاح طلب ها از جمله دانشجویان را زیر ضرب خود گرفت.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "دوره دولت هشت ساله احمدی‌نژاد درسی بود که ما بدانیم در قبال تحولات اجتماعی چگونه موضع‌گیری کنیم" افزود:«ما از دوره احمدی‌نژاد با همه سیاهی‌اش عبور کردیم ولى ناگزیر از اصلاحات به بهبود خواهی عدول کردیم. ما می‌دانستیم روحانی اصلاح‌طلب نیست ولی از او حمایت کردیم چون می‌دانستیم شرایط سیاسى حاکمیت پذیرای یک رئیس جمهور اصلاح‌طلب نیست.»

شکوری‌راد با بیان اینکه"ما در سال ٩١ فکر می‌کردیم شرایط آنقدر تیره و تار است که مجالی برای ما نمی‌گذارد که در انتخابات ٩٢ دستاوردى داشته باشیم" یادآور شد:«اما جوانان مثل ما فکر نمى کردند. این جوانان بودند که به دنبال تغییر بودند و این امید آنها بود که ما را مجاب به حضور در انتخابات کرد. ما از یک کاندیدای غیراصلاح‌طلب حمایت کردیم. رویکرد ما اصلاح‌طلبانه و تاکتیک ما بهبودخواهی بود.عدول ما به بهبودخواهی همراه با دستاورد بود و آن پیروزی کاندیدایی بود که برخی از خواسته‌ها ما را هم مطرح کرده بود و به مطالبات اصلاح طلبى نزدیک شده بود.»

وی با تاکید براینکه"اکنون ما به دنبال بهبودخواهی هستیم" بیان کرد:«کسانی که به این شرایط توجه نکنند و بخواهند سیاست‌ورزی را در سطح اصلاح‌طلبانه یا بیش از آن، تحول‌خواهانه دنبال کنند، کارشان نتیجه‌ای ندارد. من آمده‌ام بگویم قدر شرایط امروز را بدانیم و دستاوردهای خود را انکار نکنیم. روحانی دستاورد خود ماست. مجلس، فراکسیون امید،شورای شهر و شهردار امروز دستاورد ماست و ما نباید این دستاوردها را تخریب بکنیم.»

دکترشکوری‌راد ادامه داد:«فراکسیون امید فراکسیون دوم خرداد مجلس ششم نیست. مجلس ششم تکرار شدنی نیست ولی شما رسایی، زاکانی و قدوسی را بیرون انداخته‌اید. بله شما اگر می‌خواستید نمایندگان واقعی خود را انتخاب کنید مجلس ششم تکرار می‌شد ولی نگذاشتند و شما براساس آنچه ممکن بود انتخاب کردید.»

وی با اعلام اینکه "دانشجو را آرمانخواه می‌دانم" اظهار داشت:«اگر دانشجو آرمانخواه نباشد و فریاد نزند، دل ندارد ولی نباید این فریاد را نابجابزنیم.در مورد وزیر علوم،روحانی از فرجی دانا شروع کرد و به غلامی رسید. این عدول بود ولی می‌دانیم نگذاشتند.اگر روحانی گفت اینها انتخاب خودم بودند.او چاره دیگری ندارد وگرنه دیگر نمی‌تواند دولت را اداره کند. حالا نباید ما وزیر بیست و یکم را رد کنیم تا به نفر بیست و دوم برسد.»

این نماینده مجلس ششم تصریح کرد:«دانشجو باید مطالبه‌گر باشد و انتقادات را با صداى رسا بگوید ولی باید این را هم بگوید که آقاى روحانی با همه انتقادات از تو حمایت می‌کنیم تا کسانی که درصدد انداختن تو هستند امیدوار نشوند.رابطه ما با روحانی اتحاد و انتقاد است و شما دانشجویان در عین حمایت باید رساتر از من نوعى از روحانى انتقاد بکنید و مطالبات را مطرح کنید همچنانکه آن دانشجو در زاهدان کرد.»

شکوری‌راد با پرهیز دادن دانشجویان نسبت به مطلق‌انگاری خاطرنشان کرد:«ما در شرایط دشواری هستیم.اصلاح‌طلبان هوشمندانه توانستند دایره شمول خود را گسترش بدهند و به اکثریت در جامعه تبدیل شوند.اگر اتحاد و انسجام خود را از دست بدهیم کسی بدتر از احمدی‌نژاد بر ما حاکم می‌شود.»

عضو انجمن اسلامی پزشکان با بیان اینکه "در کشوری که انتخابات محل اثر است باید حرف‌مان را به حرف اکثریت جامعه تبدیل کنیم." ابراز داشت:«زمانی عده‌ای شعار می‌دادند باید در جامعه مدنی و از طریق آن اصلاحات را دنبال کنیم و نسبت به دولت اصلاحات انتقاد می‌کردند که نتوانسته است اصلاحات را پیش ببرد ولی وقتی دولت اصلاحات پایان یافت شعله جامعه مدنی هم خاموش شد. در جامعه‌ای که انتخابات منشا اثر است باید تبدیل به اکثریت شد و برای این کار باید دایره شمول خود را گسترش دهیم و اگر شکاف رخ دهد، شکست می‌خوریم.»

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران تاکیدکرد:«جناح مقابل متشتت،بی رهبر، شکست‌خورده و سرخورده است و نمی‌تواند به ما ضربه بزند بلکه بروز اختلاف و شکاف در بین خودمان است که می‌تواند ما را شکست برساند. طرف مقابل توان شکست دادن ما را ندارد.»

شکوری‌راد با بیان اینکه "مجلس دهم از مجلس ششم بدتر است ولی از مجالس هفتم و هشتم و نهم به مراتب بهتر است" افزود: «باید از فراکسیون امید حمایت کرد و باید آنها را تقویت و حمایت کرد. شرایط ما از سال ۹۲ به مراتب بهتر شده است. با این حال وضع مطلوب نیست اما حرکت ما روبه جلو است. اگرچه آقای واعظی ارتباط اصلاح طلبان با دفتر رئیس‌جمهور را کاملا محدود کرده است و جهانگیری را می‌خواهند تضعیف کنند ولی شرایط رو به جلو و رو به بهبود است.»

وی با پرهیز دادن دانشجویان نسبت به مطلق‌انگاری گفت:«در دورانی فکر می‌کردیم یا سفید یا سیاه ولی ما هزینه آنها را دادیم و یاد گرفتیم مطلق‌انگاری کنیم. یاد گرفتیم خاکستری‌هایی هم هستند که باید آن را مورد توجه قرار داد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کسانی که روبروی اصلاحات بودند متشتت و پراکنده و وارفته هستند، اظهار داشت: «صحبت‌های احمدی‌نژاد جدید نیست بلکه او از همان ابتدا همین بود که هست. تا زمانی که احمدی‌نژاد این روش‌ها را علیه اصلاح‌طلبان به کار می‌بست، اصولگرایان برایش هورا می‌کشیدند ولی اکنون که علیه آنهاست علیه‌اش شده‌اند و می‌گویند او لات و گنده‌گو است.»

شکورى راد خطاب به اصولگراها که امروز از رفتارهاى احمدى نژاد برآشفته اند گفت:«احمدى نژاد همان است که از ابتدا بود؛ اما در گذشته که رقیب شما را با این روشها از صحنه بدر مى کرد شما شادمان بودید و برای او هورا مى‌کشیدید. قربان صدقه‌اش مى رفتید و هر شب خواب‌هاى خوب در موردش مى‌دیدید.حالا همان احمدى نژاد به خود شما پرداخته و همان رفتار را با شما مى‌کند و اگرچه انتقاداتى را که ما از سالها پیش در مورد رویکردها و عملکردها بخصوص در قوه قضائیه و نحوه عمل با متهمین در زندانها و دادگاهها مى گفتیم را تکرار مى کند برایش هورا نمى کشیم و کف نمى زنیم. به او نزدیک نمى شویم و نمى‌گذاریم به ما نزدیک شود.»

وى در ادامه افزود:«جاى تعجب بسیار است در حالى که امروز همه چیز در مورد احمدى نژاد و فتنه سیاه او که حالا یقه خودشان را گرفته است روشن و آشکار شده است چگونه رویشان مى شود که همچنان دم از فتنه سبز بزنند و کسانى را که بسیار جلوتر از آنان به ماهیت احمدى نژاد آگاه بودند و نسبت به فتنه سیاه او هشدار دادند همچنان در حصر کینه هاى خود نگاه دارند. احمدى نژاد عوامفریب بود و واقعا برخى از مردم را با پول نقد و وعده هاى مختلف فریب داد ولى آنان که خواص بودند چرا فریب او را خوردند. خواص با بصیرت حواسشان کجا بود و به چه چیز احمدى نژاد فریفته شدند. آیا وقت آن نرسیده است که عذرخواهى و توبه کنند؟»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy