Friday, Dec 8, 2017

صفحه نخست » هشدار سفیر اسراییل در آمریکا: افزایش خطر جنگ اسرائیل با گروه‌های وابسته به ایران

israel_12082017.jpgصدای آمریکا - ران درمر سفیر اسرائیل در آمریکا، می گوید خطر بروز مناقشه میان کشورش و گروه های دست نشانده ایران در سوریه و لبنان هفته به هفته افزایش می یابد.

به گزارش نیوزویک، سفیر اسرائیل در واشنگتن در مصاحبه ای با نشریه «پولیتیکو» گفت تا زمانی که با تهدید ناشی از ایران در سوریه مقابله نشود امکان جنگ بین اسراییل و آن گروه ها بیشتر می شود.

درمر معتقد است: «اگر ایران در سوریه عقب نشانده نشود، شانس برخوردهای نظامی بیشتر می شود. این افزایش خطر سالانه و ماهانه نیست، بلکه هفتگی است.»

اسرائیل برای مقابله با تهدیدها در سوریه مرتب به عملیاتی در مناطق مرزی دست می زند. دولت اسرائیل گفته است اجازه نخواهد داد ایران از طریق حزب الله پایگاهی دائمی در سوریه بنا کند.

به گفته سفیر اسرائیل در آمریکا «جای تردید نیست؛ امکان بروز درگیری در سوریه بالاتر است. اسد اساسا رعیت رژیم ایران است و نیروهای آن یعنی شبه نظامیان شیعه و حزب الله در میدان نبرد هستند.»

به گزارش «تایمز اسرائیل» جت های جنگی اسرائیل در تازه ترین مداخله شان در سوریه در روز جمعه ظاهرا یک پایگاه نظامی ایران در پنجاه کیلومتری مرز را هدف حمله قرار دادند. تصاویر ماهواره ای نشانگر تخریب در پایگاه الکسوه در جنوب دمشق است. گفته می شود تا دوازده پرسنل نظامی ایران در آن حمله کشته شده اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy