Tuesday, Jan 2, 2018

صفحه نخست » علی لاریجانی: داشتن چنین رهبر پارسایی عزتمند است، هيچ‌يک از افراد کابينه‌های بعد از انقلاب دزد یا فاسد نبوده‌اند

Ali_Larijani.jpgشرق - علی لاریجانی وسط جلسه‌های سنگین کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ آمد و درباره تجمع‌های اخیر در سراسر ایران سخن گفت. رئیس مجلس با بیان اینکه اگر رهبری انقلاب توسط امام (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای نبود، ده‌ها بار آمریکا و برخی از کشورهای منطقه کشور را چپاول کرده بودند، افزود «مگر جنگ را ندیدیم؟ وقتی همه با هم شدیم، توانستیم در برابر آمریکا و شوروی بایستیم. جز سوریه و یکی، دو کشور بقیه در مقابل ایران بودند و هزار میلیارد دلار به ما خسارت زدند و ما بیش از ۲۵۰ هزار شهید و صدها هزار معلول دادیم و این نتیجه خصومت آنها با روحیه استقلال ما بود».

اشتباهاتی در مدیریت کشور بوده است

لاریجانی همچنین با تأکید بر اینکه اشتباهاتی در مدیریت کشور بوده، افزود «در اکثر دولت‌ها از زمان مرحوم شهید رجایی تا امروز به نحوی بوده و همکاری داشته‌ام. هیچ‌یک از افراد کابینه دزد یا فاسد نبوده‌اند. اینکه تبلیغات به گونه‌ای شده که حق و ناحق قاطی می‌شود، موجب بروز مشکلات در کشور می‌شود». او با بیان اینکه فساد در سیستم اداری کشور وجود دارد اما سیستماتیک نیست، گفته «چه در رادیو و تلویزیون و چه سایر رسانه‌ها به‌ گونه‌ای شده که افراد به‌خاطر دعواهای سیاسی حرف‌هایی می‌زنند و در اذهان مردم اشتباهاتی را به وجود می‌آورند».

توهین به رهبری بسیار ناصواب بود

به گزارش ایلنا رئیس مجلس با بیان اینکه گاهی حرف‌هایی زده می‌شود که آدم تأسف می‌خورد، تأکید دارد «افرادی که این کارها را انجام دادند، قلیل بودند اما توهین به رهبری بسیار ناصواب بود. ما از یک رهبر بسیار فرزانه برخوردار هستیم. به خاطر داشته باشید اینکه انسان در رأس کشور یک رهبر پارسا داشته باشد، چقدر عزتمند است. به خاطر دارید زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا در زمان شاه به ایران آمده بود، هر دو نفر با یکدیگر مشروب می‌خوردند. اینکه رهبری داریم که کشور را از گردنه‌های مختلف عبور داده، باعث عزت ملت ایران است». لاریجانی افزود «حتی اگر یک نفر حرف ناصواب بزند همه موظف به دفاع هستیم. دستاوردهای کمی در آبادانی و عزتمندی کشور نبوده است که باید عزیز بداریم و در راه خود استقامت بیشتری داشته باشیم. ما در مسیر انقلاب مصمم هستیم. همه وجودمان را فدای انقلاب می‌کنیم. دراین‌باره تردید نداریم و ان‌شاءالله این راه استوار خواهد بود». او درخصوص علل حوادث اخیر و مماشات مسئولان نظام در برخورد با فساد گفت «حتما در کشور فساد وجود دارد و ما آن را نفی نمی‌کنیم. ولی بین خودتان و خدایتان حساب کنید، آیا در کابینه‌هایی که از ابتدای انقلاب تا امروز بودند، دزد بودند؟ ‌ کدامشان دزد بودند؟ کابینه‌ها و وزرا را می‌گویم. من سراغ ندارم».

حقوق مازاد برخی مدیران نجومی‌بگیر برگردانده شد

عضو شورای‌عالی امنیت ملی با بیان اینکه فساد ممکن است در سیستم وجود داشته باشد ولی طوری تبلیغات غلط آمده که آن را خبط کرده، گفته «مگر با مدیرانی که گفته می‌شد حقوق نجومی دارند، برخورد نشد؟ صد هزار مدیر در کشور داشتیم که بر اساس گزارش دیوان محاسبات ۴۰۰ نفر از آنها تخلف کردند. رسیدگی شد و گزارش آن در مجلس خوانده شد. فشار آوردیم و پول مازاد آن برگردانده شد. آنهایی هم که تخلف داشتند، به دادگاه دیوان محاسبات معرفی شدند. دیگر چه باید می‌کردیم؟».

باید به همه طبقات نیازمند یارانه بدهیم

وی در مورد یارانه‌ها نیز تأکید کرده «ما باید به همه طبقات نیازمند یارانه بدهیم. باید به کارگران، روستاییان، کسبه جزء، مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی فکر کنیم و متناسب با نیازهای آنها تصمیم بگیریم؛ هرچند برای کمیته امداد و بهزیستی شرایط خاص قائل شده‌ایم. برای معلولان اخیر قانون تصویب کرده‌ایم و باید آن را در قانون بودجه سال آینده اعمال کنیم. من می‌دانم که درباره ایثارگران کمبودهایی داریم. ما باید به تعهداتمان در قانون پایبند باشیم».
او ادامه داده «سیستم‌های بازنشستگی شما رنجور است. برخی از آنها مشکل دارند و برخی از آنها در آستانه مشکل هستند.
پیشنهاداتی هم مرکز پژوهش‌ها داده است. آقای تاجگردون هم با مسئولان صندوق تأمین اجتماعی، کارکنان دولت و لشکری دیدارهایی داشته است. باید آنها را ساماندهی کنیم. ما باید برای آنها تمهیداتی بیندیشیم و آنها را سر پا کنیم».

شرایط مردم را در تعیین نرخ بنزین در نظر بگیریم

او همچنین تأکید کرده که «برای نرخ بنزین و سوخت حتما شرایط مردم را در نظر بگیریم. پرش در این زمینه مصلحت نیست. شاید باید روش‌های دونرخی و طرحی که به طبقات پایین فشار نیاورد، مدنظر نمایندگان قرار بگیرد. صادرات اگر راه نیفتد وضع کشور درست نمی‌شود. باید برای صادرات معافیت‌هایی قائل شویم تا ایجاد انگیزه کند. در برنامه ششم هم طرح‌هایی دیده شد اما اگر افق را درنیابیم این مشکل رفع نمی‌شود. الان کشورهای مختلف فاینانس سرمایه‌گذاری در ریل می‌دهند، ما خودمان می‌توانیم ۱۵ درصد منابع را تأمین کنیم و حتی از صندوق بگیریم و بقیه را از منابع خارجی استفاده کنیم. فاینانس هم درحال‌حاضر موجود‌است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy