Wednesday, Jan 3, 2018

صفحه نخست » فرمانده سپاه فراخوان اعتراض‌ها را به «احمدی نژاد» نسبت داد

010318_jafari.jpgایران اینترنشنال - سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در حالی‌که از اعتراض‌ها و تجمعات اخیر با عنوان «فتنه ۹۶» نام برده است، فراخوان آن را به یکی از مسوولان سابق که از وی نامی نبرده، منتسب کرد.

محمد علی جعفری روز چهارشنبه ۱۳ دی در مصاحبه با تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی ایران، در مورد اعتراضات هفت روز گذشته در تهران و شهرهای مختلف، گفت: «این موضوع با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالفت‌خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده است.» جعفری تاکید کرد: «نیروهای امنیتی درحال بررسی این مساله هستند و اگر به دخالت این مسوول سابق برسند قطعا متناسب با وضعیت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد.»

فرمانده سپاه پاسداران از معترضان با عنوان« اغتشاشگرانی» یاد کرده و گفت: «آنها از روز جمعه به بعد در مرکز فتنه بودند و همه آموزش دیده ضدانقلاب و منافقین بودند که دستگیر شدند و به شدت با آنان برخورد خواهد شد.» جعفری افزود: «نیروهای امنیتی به سرعت توانستند حلقه‌ها و سرحلقه‌های «فتنه گران» را شناسایی و دستگیر کنند.»

به نظر می‌رسد اشاره وی به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران باشد. این در حالیست که وی که روز ۷دی و در آغاز تجمعات و اعتراضات «نه به گرانی»‌ در بوشهر به سر می‌برد، اعلام کرد که «همه مراقب باشند، هر نوع تنش ودرگیری و یا حرکت خلاف و تهمت و افترا و تخریب محکوم است و ارتباطی با ما و ملت ندارد.»

راهپیمایی حکومتی؛ فضای امنیتی در تهران و ادامه تظاهرات در شهرستان‌ها

​در شماری از شهرهای ایران روز چهارشنبه، ۱۳دی‌ماه، راهپیمایی حکومتی برگزار شد. خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران که برگزاری این راهپیمایی‌ها را در شهرهای مختلف بازتاب داده، آن را خودجوش توصیف کرده است.

پیش‌تر اما برنامه این راهپیمایی، از سوی «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» که معمولا تجمعات حکومتی را برنامه‌ریزی می‌کند، اعلام شده بود.

خبرگزاری تسنیم این راهپیمایی را پاسخ مردم به «هنجارشکنان و اغتشاش‌گران» و بیعت دوباره با «انقلاب و ولایت فقیه» توصیف کرده است. بسیاری این راهپیمایی را مشابه راهپیمایی حکومتی ۹دی توصیف می‌کنند که پس از انتخابات مناقشه برانگیز ۸۸ از سوی نظام برنامه‌ریزی شد.

این راهپیمایی درحالی برگزار شد که شهرهای مختلف ایران صحنه ناآرامی‌ها و اعتراضات گسترده مردمی است که تاکنون دست‌کم ۲۲ کشته برجای گذاشته و صدها تن بازداشت شدند.

در روزهای اخیر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ در ایران مسدود شده و سرعت اینترنت کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق با اختلال مواجه است. در هفتمین روز اعتراض‌ها، گزارش‌ها از ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف ایران حکایت دارد. با آغاز تاریکی، معترضان در گوهردشت به خیابان‌ها آمدند و درگیری‌های پراکنده‌ای بین معترضان و نیروهای انتظامی اتفاق افتاد. در خرم‌آباد نیز شب گذشته معترضان به خیابان آمدند و شعار دادند: سید علی حیا کن، مملکت رو رها کن.

رسانه‌های حکومتی در ایران گزارش دادند که در تهران و اصفهان آرامش نسبی برقرار است، با این حال تصاویر و گزارش‌های منتشرشده، از حضور گسترده نیروی امنیتی و پلیس در خیابان‌های تهران حکایت دارد.

طی روزهای گذشته بسیاری از مقام‌های امنیتی و قضایی ایران، اعتراض های اخیر را توطئه کشورهای خارجی نسبت دادند، و به معترضان هشدار دادند.

در اولین واکنش به اعتراض‌ها، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، آن‌را به دشمنان نسبت داد و گفت که به‌زودی در این‌باره با مردم سخن خواهد گفت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy