Tuesday, Jan 2, 2018

صفحه نخست » ترامپ: در وقت مناسب شاهد حمایتی بزرگ از سوی آمریکا خواهید بود

trump_010318.jpgصدای آمریکا - رئیس جمهوری ایالات متحده در جدیدترین حمایت خود از اعتراضات مردمی در ایران به شهروندان داخل این کشور وعده داده که مردم ایران در وقت مناسب حمایت بزرگی از سوی ایالات متحده دریافت کنند.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۱۳ دی در اولین نوشتار خود بر روی توئیت افزود که برای مردم ایران که خواستار بازپس گیری حاکمیت خود از مقامات فاسد هستند، احترام زیادی قائل است.

رئیس جمهوری آمریکا اشاره ای به «حمایت بزرگ» آمریکا نکرد اما در روزهای گذشته، مقام های دولت آمریکاخواستار آزادی اینترنت و دسترسی آزادنه مردم به شبکه های اجتماعی شده بودند.

فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا طی یک هفته ای که از اعتراضات مردم در سراسر ایران می گذرد، تا کنون هشت توئیت با مضمون حمایت از مردم ایران منتشر کرده است.

010318trumpirantweet.jpgروز دوشنبه آقای ترامپ اعلام کرد زمان تغییر در ایران فرا رسیده است.

پرزیدنت دونالد ترامپ، یکشنبه ۱۰ دی هم در توئیتر خود نوشت: ایران، نخستین دولت حامی تروریسم با موارد زیادی از نقض حقوق بشر که به صورت ساعتی اتفاق می افتد، حالا اینترنت را هم قطع کرده تا تظاهرکنندگان دوستار صلح نتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. اصلا خوب نیست!

پیش از این آقای ترامپ در موضع گیری جداگانه اعلام کرد با مردم ایران همراهی می کند. رئیس جمهوری آمریکا در اولین واکنش به اعتراضات در مشهد و کرمانشاه، خواستار توجه حکومت ایران به مطالبات مردم و تظاهرات مسالمت آمیز ایران شده بود.

دولت ترامپ می گوید از شورای امنیت درخواست بررسی اضطراری پرونده ایران در شورای امنیت و شورای حقوق بشر را مطرح می کند.

روز شمار اعتراض‌های گسترده در ایران

شش روز اعترا‌ض‌ گسترده در ایران با خشونت نیروهای پلیس روبرو شده و تا کنون بیش از ۲۰ کشته برجای گذاشته است.

از روز پنجشنبه ۷ دیماه، اعتراض های در شهرهای ایران آغاز شد. ابتدا این اعتراض ها شعارهای اقتصادی داشت اما به تدریج از مشهد، به کرمانشاه و سایر شهرهای ایران کشیده شد. در اعتراض های گسترده در شهرهای بزرگ و کوچک ایران، مردم معترض شعارهایی علیه نظام و رهبر جمهوری اسلامی سر دادند.

مقام های ایران اختلاف در اینترنت و شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، موضوعی که با انتقاد شدید دولت آمریکا روبرو شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy